آتش سوزی در غرب کابل؛ انتقاد از دیر رسیدن ماموران آتش‌نشانی و مشکلات گسترده شهری

حوالی ساعت 4 بعد از ظهر امروز آتش‌سوزی بزرگی در سرک 20 متره دشت برچی رخ داده که باز هم انتقاد گسترده شهروندان این بخش از پایتخت را نسبت به خدمات ضعیف شهری در پی داشته است.

در این حادثه که در منطقه شهرک عرفانی در آخر دشت برچی رخ داده یک کارگاه نجاری آتش گرفته اما آنچه که خشم شهروندان دشت برچی را برانگیخته، نرسیدن ماموران آتش نشانی به این محل با وجود گذشت بیش از یک ساعت است.

بسیاری از شهروندان با نشر تصاویری از این آتش سوزی در شبکه‌های اجتماعی از نرسیدن ماموران آتش‌نشانی به محل حادثه به صورت گسترده‌ای انتقاد کرده‌اند.

به گفته این کاربران شبکه‌های اجتماعی، ترافیک سنگین، کم‌عرض بودن جاده و نبود جاده‌های فرعی از عواملی است که موجب شده تا در چنین مواردی ماموران آتش‌نشانی نتوانند به سرعت به محل حادثه برسند. یقینا دیر رسیدن ماموران آتش‌نشانی به محل حادثه، به معنای بالارفتن خسارات مالی و جانی در چنین شرایطی است.

علاوه بر آن شهروندان دشت برچی پیش از این نیز بر ضرورت ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی در دشت برچی تاکید کرده بودند.

ساکنان این منطقه همواره از بی‌توجهی مسوولان در خدمات رسانی شهری و سرعت دادن به حل مشکلات گسترده در این بخش از شهر انتقاد کرده‌اند.

چندی پیش نیز سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از چگونگی خدما‌ت‌رسانی شهری به این منطقه انتقاد کرده و گفته بود که “ارایه خدمات شهری در کابل با “یک نگاه تبعیض آمیز” همراه بوده است. نگاهی که به گفته او موجب شده تا “مناطق خاصی در غرب و شرق کابل” از دسترسی به سهولت‌های مورد نیاز محروم نگه داشته شوند.

او گفته بود که “نهادهای مسوول در زمینه فراهم آوری خدمات مورد نیاز مردم و بخصوص سهولت‌های ترانسپورتی و خدمات شهری مکلفیت خویش را به درستی ادا نکرده‌اند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *