جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

حمیده حسنی؛ مهاجری که از قالین بافی به دانشگاه کمبریج بریتانیا رسید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

حمیده حسنی زمانی که 13 ساله بود به دلیل جنگ و ناامنی در افغانستان به بریتانیا رفت. او رویایی در سر داشت که بتواند در رشته‌ی حقوق تحصیل کند.  اما این کار بسیار دشوار و غیرممکن به نظر می‌رسید. چرا که او نه تنها انگلیسی نمی‌فهمید بلکه هرگز تا زمانی که در افغانستان بود درس هم نخوانده بود.

مشکلات اقتصادی خانواده او در افغانستان، حمیده را به قالین بافی کشانید. او از صبح تا شب قالین می‌بافت و از دنیای علم و درس و دانش بسیار فاصله داشت.

اما حالا پس از گذشت 10 سال از آن روزها، حمیده حسنی در جامعه علمی بریتانیا و به ویژه لندن نامی آشنا برای دانشجویان و دانشگاهیان است.

دانشگاه کمبریج

دختر بی سواد و قالین‌بافِ 10 سال قبل، حالا در مسابقات ملی انگلیس در رشته حقوق مقام نخست را بدست آورده است.

hameeda-hasan1
حمیده حسنی در مسابقات ملی انگلیس در رشته حقوق مقام نخست را بدست آورده است

این دختر افغانی الاصل، به تازگی مدرک لیسانس خود را در رشته حقوق با نمرات عالی از دانشگاه معتبر و معروف کمبریج بریتانیا گرفته و حالا در همین رشته، تحصیل در رشته کارشناسی ارشد را آغاز کرده است.

دغدغه اقتصادی

حمیده، زمانی را به یاد می‌آورد که در افغانستان در حالی که یک کودک بود قالین‌بافی می‌کرد تا برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده فقیرش کمکی کرده باشد.

فقری که حالا نیز در افغانستان بسیاری از خانواده‌ها به آن دچار هستند و این شرایط، بسیاری از کودکان با استعداد این سرزمین را از تحصیل و رسیدن به آینده‌ای بهتر محروم ساخته و خواهد ساخت.

رویایی در سر

حمیده حسنی گفته که وقتی وارد انگلیس شده است همیشه به این فکر می‌کرده که درس‌خواندن در رشته حقوق، آن هم بدون داشتن سواد و هم‌چنین آشنایی نداشتن با زبان انگلیسی تا چه اندازه برایش ممکن است.

london
حمیده به تازگی مدرک لیسانس خود را در رشته حقوق با نمرات عالی از دانشگاه معتبر و معروف کمبریج بریتانیا گرفته است

حمیده می‌گوید با ورود به انگلیس شروع با یاد گرفتن زبان انگلیسی کرده تا رویایش را تحقق بخشد. رویایی که به گفته خودش می‌تواند به انسان ها اراده  انجام دشوارترین کارها را فراهم سازد.

حمیده می‌گوید با ورود به دانشگاه انتظار نداشت که بتواند نمرات خوبی کسب کند اما با تشویق استادان و دوستانش، استوارتر از همیشه تلاش کرد و نشان داد که انسانِ با اراده می تواند به رویاهایش دست یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان