بزرگ‌ترین حمله طالبان؛ 41 کشته و 158 زخمی در حمله بر فرماندهی پولیس ولایت پکتیا

مقامات وزارت داخله افغانستان از کشته و زخمی شدن 200 تن در حمله گروهی مهاجمان انتحاری طالبان بر ساختمان فرماندهی پولیس ولایت پکتیا خبر می‌دهند.

این حمله صبح امروز حوالی ساعت 9:30 صبح با دو انفجار سنگینِ موترهای مملو از مواد انفجاری آغاز شد و سپس 5 مهاجم دیگر وارد این مرکز نظامی شده و تا 4 ساعت به درگیری با نیروهای امنیتی ادامه دادند.

جنرال مراد علی مراد معاون ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان بعد از ظهر امروز در یک کنفرانس خبری در کابل حاضر شد و گفت که این حمله خونین، 41 کشته و 158 زخمی برجای گذاشته است.

معاون ارشد امنیتی وزارت داخله از کشته شدن 21 پولیس و زخمی شدن 48 پولیس دیگر خبر داد. او هم‌چنین گفت که 20 غیرنظامی کشته شده و 110 تن دیگر نیز مجروح شدند. جنرال توریالی عبدیانی فرمانده پولیس ولایت پکتیا نیز در نخستین لحظات این حمله جان داد.

با این حال برخی رسانه‌ها تلفات ناشی از این حمله را بیشتر از این دانسته‌اند.

تلفات سنگین این حمله تروریستی، سرپرست وزارت داخله را به ولایت پکتیا کشاند. آقای مراد گفت که ویس احمد برمک سرپرست وزارت داخله و دیگر مقامات ارشد امنیتی برای بررسی این حمله به شهر گردیز مرکز این ولایت رفته‌اند.

در همین حال داکتر عبدالله، رییس اجرایی افغانستان نیز وارد شهر گردیز شده است.

بزرگ‌ترین حمله

علاوه بر پکتیا، شهرستان اندر ولایت غزنی و شهرستان شیب‌کوه در ولایت فراه نیز در کمتر از 24 ساعت گذشته مورد حملات سنگین طالبان قرار گرفت.

مراد علی مراد، حملات امروز بر پکتیا، غزنی و فراه را بزرگ‌ترین حملات طالبان دانست که به صورت هم‌زمان در 3 ولایت صورت گرفته است.

شب گذشته طالبان بر شهرستان اندر ولایت غزنی حمله کردند که به گفته معاون ارشد امنیتی وزارت داخله 25 نظامی و غیرنظامی کشته شدند. اما نمایندگان این ولایت در مجلس قربانیان این حملات را بیش از 40 کشته و آمار زخمی‌ها را نزدیک به 30 تن گفته‌اند.

ghazni5
مراد علی مراد، حملات امروز بر پکتیا، غزنی و فراه را بزرگ‌ترین حملات طالبان دانست که به صورت هم‌زمان در 3 ولایت صورت گرفته است

شهرستان شیب کوه در فراه نیز شب گذشته مورد حمله طالبان قرار گرفت و این گروه توانست بر بخش‌هایی از این منطقه مسلط شود اگر چه نیروهای امنیتی از تسلط دوباره بر شیب‌کوه خبر داده‌اند.

ارگ ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌ای این حملات را محکوم کرده و گفته است که ” نیروهای امنیتی در مقابل این جنایت کاران ایستادگی نموده، از وجب وجب خاک خویش دفاع کرده و اجازه نخواهیم داد تا کشور ما لانه امن برای تروریستان و حیاط خلوت برای حامیان‌شان شود.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *