جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

تکذیب بازدید رهبر گروه طالبان از هلمند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دفتر مطبوعاتی والی هلمند گزارش‌های نشر شده مبنی بر بازدید ملا هیبت الله رهبر گروه طالبان به این ولایت را رد کرده است.

دو روز پیش جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس ولایت قندهار گفته بود که ملاهیبت‌الله، رهبر گروه طالبان به شهرستان موسی قلعه ولایت هلمند آمده و به افراد گروه طالبان گفته است که در هماهنگی با افراد گروه داعش علیه دولت افغانستان بجنگند.

سخنگوی طالبان نیز، سفر رهبر این گروه به هلمند را تایید کرده اما ائتلاف با داعش را رد کرده است. او گفته است که ملاهیبت‌الله برای رسیدگی به امور طالبان به نقاط مختلف افغانستان سفر می‌کند.

سردار محمد همدرد، معاون و سرپرست ولایت هلمند گفته که ملاهیبت الله رهبر گروه طالبان به این ولایت نیامده و آمدن او را تبلیغات بی اساس خوانده است.

روحیه‌ی ضعیف

سرپرست ولایت هلمند گفته که طالبان در این اواخر شکست سنگین خورده و تمام اهداف جنگی شان را از دست داده است.

به گفته‌ی او، طالبان برای بلند بردن روحیه‌ی اعضای این گروه اظهارات دور از حقیقت را بیان کرده اند.

اختلافات درونی

به گفته‌ی سرپرست ولایت هلمند، گروه طالبان درگیر اختلاف‌های درونی بین خود شان می‌باشند وبه این دلیل رهبر این گروه نمی‌تواند به افغانستان بیاید.

حمایت پاکستان

مقام‌های افغانستان همواره ادعا کرده اند که پاکستان از گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان حمایت می‌کند و آنها را برای جنگ به افغانستان می‌فرستد.

محمد کریم اتل، رییس شورای ولایتی هلمند گفته که حمایت پاکستان از تروریستان و فشارهای جامعه جهانی به ویژه امریکا بر این کشور سبب شده که رهبر گروه طالبان در مکان مخفی در خارج از افغانستان زندگی کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان