جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

در روز جهانی پیتزا؛ رستورانت یمی و پیتزایی که حالا وارد برنامه غذایی شهروندان افغانستان شده است

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

کابل با بیش از 6 میلیون جمعیت، شهر عجیبی است. شهری که در آن آدرس‌ها کمتر مشخص است. سخت‌ترین کار در این شهر شاید آدرس‌دادن و آدرس پیدا کردن باشد. در چنین شهری حالا شغل‌های تازه‌ای ایجاد شده که باید با چالش پیدا کردن آدرس همه روزه روبرو شوند.

این‌ها کارکنان رستوران‌هایی هستند که وظیفه‌شان رساندن غذا به خانه‌هایی است که به صورت تلفنی سفارش غذا می‌دهند.

در نقاط مختلف شهر کابل حالا می‌توان رستورانت‌های تازه‌ای را دید که تحولی در این عرصه ایجاد کرده‌اند و با استقبال خوب شهروندان نیز روبرو شده‌اند. این رستورانت‌های جدید، علاوه بر ارایه غذاهای تازه، خدمات رساندن غذا به خانه‌ها را نیز به خوبی انجام می‌دهند.

غدا پشت درب منزل

ضیاء الله یکی از کارگران این‌گونه رستورانت‌ها در شهر کابل است که باید از ساعت 9 صبح تا 10 شب، سوار بر موترسایکل غذاهای سفارشی مشتریان را به خانه‌های شان برساند.

او که از 7 ماه قبل کارش را در رستورانت یمی در کارته 4 شهر کابل آغاز کرده، پیتزای گرم و تازه را به مشتریانی می‌رساند که ترجیح می‌دهند غذای مورد علاقه‌شان را در خانه یا دفتر بخورند.

zia
ضیاء الله

علاقه شهروندان به پیتزا، رفت و آمد او از رستورانت به نقاط مختلف شهر را افزایش داده است.

ضیاء الله در برابر 13 ساعت کاری، ماهانه 8 هزار افغانی درآمد دارد. او از سختی‌های کارش برای یافتن آدرس خانه‌ها در شهر کابل می‌گوید که نه کوچه‌هایش نامی دارند و نه خانه‌هایش شماره‌ای. علاوه بر این افرادی که تلفنی سفارش می‌دهند و بعد مشخص می شود که تنها یک مزاحمت بوده است، بخش دیگری از سختی‌های کار او و همکارانش است.

او سال گذشته ازدواج کرده و یک فرزند دارد. ضیاءالله به خبرنامه می‌گوید که برای تامین مخارج زندگی، تا نیمه‌های شب به خانه‌های مشتریان رستورانت یمی، پیتزای داغ و تازه را می‌رساند.

نامی متفاوت

یمی یکی ازنام‌های متفاوت در میان تمام رستوارنت‌های شهر کابل است. این نام بیشتر به دلیل غذای متفاوت و البته باکیفیتی است که حالا مشتریان بسیاری پیدا کرده است.

این رستورات از 6 سال پیش کارش را در کابل شروع کرده و توانسته پیتزا را وارد برنامه‌های غذایی بخشی از شهروندان کابل کند. غذایی که شاید تا چند سال قبل هیچ جایی در میان خانواده‌ها و شهروندان افغان نداشت.

obaid
عبیدالله، مسوول رستورانت یمی

عبیدالله مسوول رستورانت یمی به خبرنامه می‌گوید: « آن زمان مردم چندان با پیتزا آشنایی نداشتند و ما بیشتر به شهروندان غیر افغانی سرویس‌دهی می‌کردیم و مطابق خواست بیشترشان پیتزا می‌پختیم، کم کم شهروندان افغانستان نیز به پیتزا رو آوردند و به این ترتیب مشتریان ما افزوده شد.‌»

او ابتدا شعبه‌ای را در شهر نو کابل ایجاد کرد اما استقبال گسترده مردم موجب شد تا شعبه دیگری را در منطقه کارته 4 شهر کابل ایجاد کند. به گفته او در ابتدا برای تهیه پیتزا، از آشپزهای خارجی استفاده می کرد اما حالا افغان ها توانسته‌اند در پختن پیتزا مهارت خوبی بدست آورند.

روز جهانی پیتزا

محب الله یکی از مشتریان پیتزاهای این رستورانت است. او و دوستانش آمده‌اند تا در روز جهانی پیتزا (9 اکتوبر)، در یمی پیتزا سفارش دهند و لحظاتی را دور هم باشند.

محب الله می‌گوید:‌ «پیتزا در کنار اینکه یک غذای خوش‌مزه ‌است، یک غدای کامل استو و امروز آمدیم تا پیتزا سفارش دهیم.»

علاقه‌مندان به پیتزا در شهر کابل با شروع به کار رستورانت یمی روز به روز بیشتر شده است. مشتریان این رستورانت می‌گویند که در کنار دیگر غذاهای سنتی در افغانستان، به پیتزا به شدت علاقه‌مند شده و از مشتریان این رستورانت هستند.

mohib
علاقه‌مندان به پیتزا در شهر کابل با شروع به کار رستورانت یمی روز به روز بیشتر شده است

ایجاد رستورانت‌های تازه با غذاهایی جدید، بخشی از تغییراتی است که در افغانستان و بخصوص شهر کابل در 16 سال گذشته بوجود آمده است. حالا در مناطق مختلف این شهر می‌توان در کنار رستورانت‌هایی که غذاهای سنتی مانند چاینکی و قابلی به مشتریان عرضه می‌کنند، رستورانت‌های تازه‌ای مانند یمی را مشاهده کرد که با عرضه غذاهای متفاوت، مشتریان خاص خودشان را  دارند.

استقبال گسترده از غذاهای فست فود، سرمایه‌گذاری در این بخش را به یکی از موفق‌ترین سرمایه گذاری‌ها تبدیل کرده است که هم موجب اشتغال برای ضیاءالله و دیگر شهروندان شده و هم پیتزا را وارد خانه‌های شهروندان افغانستان کرده است که تا چند سال پیش شاید بیشتر طرفدارانش خارجی‌ها بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان