در حالی‌که آمریکا پس از  اعلام استراتژی نظامی جدید خود برای افغانستان، وارد فاز جدیدی از جنگ‌ در این کشور می‌شود، مجله‌ی لانگ وار ژورنال بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در ارزیابی تازه‌اش اعلام کرده که طالبان

 در حدود نیمی از شهرستان‌های این کشور را در تسلط دارد و رقابت برای تسلط بر دیگر مناطق بیشتر میان نیروهای امنیتی و طالبان ادامه دارد.

45 درصد

مجله‌ی لانگ وار ژورنال بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها اعلام کرده که طالبان در حال حاضر کنترل ۴۱ شهرستان را در اختیار دارد و بر سر ۱۱۸ شهرستان دیگر در حال رقابت با نیروهای افغان است.

بر اساس یافته‌های این مجله، شهرستانی زیر کنترول طالبان گفته می‌شود که اداره، عرضه‌ی خدمات و تامین امنیت، راه‌اندازی دادگاه‌های محلی و اعمال قانون شریعت، از سوی طالبان صورت می‌گیرد.

به طور کلی، ارزیابی مجله‌ی لانگ وار ژورنال نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از شهرستان‌های افغانستان توسط طالبان کنترل می‌شود یا طالبان بر سر اداره‌ی آن با دولت افغانستان در حال منازعه است.

Capture

در این ارزیابی گفته شده که از سوی دیگر، ۲۵ شهرستان وجود دارد که طالبان تا اندازه‌یی ادعای کنترل آن‌ها را دارند اما نمی‌شود مستقلانه آنها را تایید کرد.

گزارش سیگار

سیگار گزارش داده است که ۱۱ شهرستان زیر کنترل شورشیان است و شورشیان در ۳۴ شهرستان دیگر از نفوذ قابل توجهی برخوردارند. بر اساس این گزارش‌ها، شورشیان برای بدست‌‌آوردن ۱۱۹ شهرستان دیگر در افغانستان، با نیروهای امنیتی در حال جنگ می‌باشند.

گروه طالبان ادعا می‌کند که ۵۰ درصد از ۴۰۷ شهرستان افغانستان را در اختیار دارد یا بر سر آن در حال جنگ است. ارتش امریکا این رقم را به ۴۰ درصد کاهش داده است.

مناطق روستایی نادیده گرفته شده

نیروهای امنیتی افغان و ارتش امریکا در ارزیابی قدرت طالبان، حاکمیت این گروه در مناطق روستایی را نادیده گرفته و بیشتر بر فعالیت و دست‌آورد این گروه در شهرها تمرکز می‌کنند.

longwarjournal

در گزارش اخیر سیگار، ارتش امریکا این مناطق روستایی زیر کنترل طالبان را به عنوان «مناطق کم اهمیت» توصیف کرده که اهمیت استراتژیک کمتری دارند.

تمرکز مقامات افغانستان و آمریکایی بر مناطق شهری، طالبان و استراتژی این گروه را که از مناطق روستایی برای راه‌اندازی حمله بر مناطق شهری استفاده می‌کند، دست کم گرفته است. حملات دوام‌دار بر مراکز شهری اعتبار و مشروعیت دولت افغانستان را کاهش داده و نقل و انتقالات نیروهای امنیتی افغان را شدت بخشیده است.

شهرستان‌های مورد منازعه

مجله‌ی لانگ وار ژورنال، شهرستان‌هایی را که در آن طالبان بر همه چیز جز مرکز شهرستان کنترل دارد، به عنوان شهرستان‌های «مورد منازعه» دسته‌بندی کرده است. گروه طالبان رقم این نوع مناطق را ۱۲۴ شهرستان اعلام کرده است.

longwarjournal1

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *