پس از حمله به حکمتیار در هرات؛ از بازداشت فرد مهاجم تا واکنش حزب جمعیت اسلامی افغانستان

حزب اسلامی گلبدین حکمتیار در واکنش به پرتاب کفش به رهبر این گروه گفته است که این حمله با اشاره استخبارات کشورهای بیگانه صورت گرفته است.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی که دیروز ( جمعه 31 سنبله)، در مسجد جامع شهر هرات در حال سخنرانی بود از سوی یک جوان با کفش مورد حمله قرار گرفت. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد زمانی که حکمتیار در حال سخنرانی است، فردی از میان جمعیت برخاسته و کفش‌هایش را به سمت او پرتاب می‌کند. در این تصاویر دیده می‌شود که یکی از کفش‌ها به حکمتیار برخورد می‌‌کند.

در بازداشت امنیت ملی

پس از این حمله، جمعیت حاضر از داخل مسجد فرار کرده و سخن‌رانی حکمتیار مختل شده بود. برخی رسانه‌ها گفته‌اند 2 فردی که به سوی حکمتیار کفش پرتاب کردند از سوی محافظان او مورد لت و کوب قرار گرفتند.

herat3
گفته شده است فردی که به سوی حکمتیار کفش پرتاب کرده است، عبدالواحد دادشانی نام دارد

اما امین کریم یکی از رهبران ارشد این حزب گفته است ” یکی دو نفر می‌خواستند که مزاحمت ایجاد کنند اما با عکس‌العمل شدید مردم مواجه شدند. خطر این می‌رفت که زیر مشت و لگد مردم تلف شوند ولی افراد حزب اسلامی و نیروهای امنیتی او را نجات دادند و با خود به محل سارنوالی بردند.”

ریاست امنیت ملی هرات تایید کرده که در پیوند با این رویداد 2 نفر را بازداشت کرده است.

گفته شده است فردی که به سوی حکمتیار کفش پرتاب کرده است، عبدالواحد دادشانی نام دارد. عکس‌هایی هم منتشر شده است که او را در میان برخی از اعضای حزب اسلامی از جمله جمعه‌خان همدرد نشان می‌دهد.

در همین حال برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواهان آزادی او شده‌اند.

herat2
برخی رسانه‌ها گفته‌اند 2 فردی که به سوی حکمتیار کفش پرتاب کردند از سوی محافظان او مورد لت و کوب قرار گرفتند

واکنش حزب جمعیت اسلامی

صحبت‌های گلبدین حکمتیار پس از ورود به کابل موجب افزایش تنش با رهبران حزب جمعیت اسلامی شده و واکنش شدید اعضای ارشد این حزب را در پی داشته است.

اما حالا حزب جمعیت اسلامی با انتشار اعلامیه‌ای به حمله روز گذشته به گلبدین حکمتیار واکنش نشان داده و آن را ” یک حرکت غیرمودبانه” خوانده است.

در اعلامیه حزب جمعیت اسلامی آمده است که این حزب ” استفاده از ابزار و شیوه‌های نامشروع در جهت رسیدن به هدف را نامشروع دانسته و حمله بر رهبر حزب اسلامی افغانستان را در مسجد جامع هرات، یک حرکت غیرمودبانه و دور از فرهنگ و معارف اسلامی می‌داند.”

حزب جمعیت اسلامی گفته است که ” ما با حریفان خویش با سلاح منطق و دلیل وارد میدان معرکه می‌شویم نه با مشت و لگد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *