جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نهادهای حامی خبرنگاران افغانستان؛ موجی از خشونت در 4 سال و پرونده‌هایی که بررسی نشده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اتحادیه‌ی خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان اعلام کرده است که از میان 726 پرونده خشونت علیه خبرنگاران تنها به ۱۷۰ پرونده‌ی خشونت ، از سوی وزارت امور داخله‌ی افغانستان رسیدگی شده است.

726 مورد خشونت

عبدالمجیب خلوتگر، رییس دفتر حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان و عضو فدراسیون نهادهای خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری گفته که ۷۲۶ مورد خشونت در برابر خبرنگاران این کشور، در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ رخ داده بود که تا کنون فقط به 172 مورد آن رسیدگی صورت گرفته است.

آقای خلوتگر گفته که ۱۵ مورد قتل، سه مورد جراحت، چهار مورد بازداشت‌های کوتاه مدت، ۱۱ مورد لت وکوب و 7 مورد تهدید خبرنگاران که از جانب مخالفان مسلح دولت افغانستان صورت گرفته بود، از سوی وزارت داخله رسیدگی شده و در حال بررسی توسط دادستان کل و دادگاه عالی این کشور است. او گفته که پرونده‌ی چند مورد از خشونت در برابر خبرنگاران از سوی دادگاه عالی نهایی شده و عاملان آن نیز مجازات شده‌اند.

Khelwatgar
عبدالمجیب خلوتگر، رییس دفتر حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان

در سال جاری

بر اساس آمار کمیته‌ی مصوونیت خبرنگاران افغانستان، ۷۳ مورد خشونت در برابر خبرنگاران در شش ماه نخست سال جاری میلادی، ثبت شده است که شامل 10 مورد قتل،۱۲ مورد جراحت، ۱۹ مورد لت‌وکوب، ۱۸ مورد توهین و بدرفتاری، ۵ مورد بازداشت، ۶ مورد تهدید و ۳ مورد اخراج توهین‌آمیز می‌باشد.

در همین حال نجیب دانش، سرپرست دفتر سخن‌گوی وزارت امور داخله‌ی افغانستان گفته که مورد‌های باقی‌مانده که هنوز به آن‌ها رسیدگی صورت نگرفته است نیز، رسیدگی خواهد شد.

هم‌چنان آقای دانش، از رسیدگی به 9 مورد خشونت علیه خبرنگاران خبر داد که به تازگی صورت گرفته است. به گفته او از میان این 9 مورد نیز، رسیدگی به 7 پرونده آن نهایی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان