سفر اشرف غنی با هواپیمای تجاری خبرساز شد

محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان برای شرکت در نشست سالانه‌ی سازمان ملل از یک هواپیمای تجاری برای رفتن به آمریکا استفاده کرده است. هارون چخانسوری، معاون ارتباطات استراتژیک و رسانه‌های ریاست دفتر ریاست جمهوری افغانستان عکس‌هایی از این سفر آقای غنی را در صفحه‌ی رسمی فیسبوک‌ خود گذاشته است.

این سفر آقای غنی با یک هواپیمای عادی، مورد توجه شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و شمار زیادی از شهروندان، از این کار رییس‌جمهور استقبال کرده‌اند.

برخی گفته‌اند که سفر رییس‌جمهور غنی با هواپیمای تجاری برای شرکت در چنین اجلاس مهمی، این پیام را دارد که او برای حفظ پول کشورش، دقیق است و آن‌را صرفه‌جویی می‌کند.

محمود مبارز یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی چنین نوشته است:

مریم سما نوشته است که آقای غنی بخاطر ذخیره‌کردن پول ملتش از چارتر استفاده نکرده است:

حشمت خان روحانی، این کار رییس جمهور غنی را یک گام اقتصادی خوانده است:

سروش دودیال نیز با استقبال از این کار آقای غنی نوشته است که رییس جمهور، الگوی خوبی برای او  و جوانان افغانستان است:

راتب نوری، از کاربران شبکه اجتماعی تویتر، این کار رییس جمهور غنی را قابل تحسین دانسته است:

هواپیمای آقای غنی

پیش از این استفاده رییس جمهور غنی از هواپیما یا هلیکوپتر با انتقادهایی هم روبرو شده بود.

رییس جمهور غنی در سفر به ولایات افغانستان از چرخ‌بال‌های نظامی کار می‌گرفت که فقط صندلی‌های نظامی داشت. اما اخیرا عکس‌هایی از فضای داخلی چرخ‌بال رییس‌جمهوری دیده شده است که به نوعی ظاهر آن تغییر داده شده است.

ghani
چرخ‌بالی که آقای غنی در برخی از موارد از آن استفاده می‌کند

استفاده از هواپیما توسط آقای غنی برای رفتن به سفرهای خارجی نیز پیش از این مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 در ماه حمل سال جاری خورشیدی، سفر رییس جمهوری غنی به استرالیا با هواپیمای کشور آذربایجان مورد انتقاد شدید شماری از سیاست‌مداران افغانستان در داخل و خارج از این کشور قرار گرفت.

آنان گفته بودند که سفر آقای غنی با هواپیمای آذربایجان به استرالیا با نشان و لوگوی شهر باکو، ضعف دیپلماسی و ضعف وزارت ترانسپورت افغانستان را نشان می‌دهد.

ghani1
سفر رییس جمهور غنی به استرالیا در ماه حمل سال جاری خورشیدی

ملک ستیز یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته است که “از دید دیپلماسی، رییس دولت باید در طیاره‌‌ای که با نشان و لوگوی ملی دولت‌ افغانستان آراسته باشد، سفرهای رسمی‌اش را سازماندهی نماید.”

او در ادامه چنین نوشته است :

در همین رابطه، احمد سعیدی از کارشناسان امور سیاسی افغانستان نیز علت سفر آقای غنی به استرالیا با هواپیمای کشور دیگر را فرسوده شدن هواپیماهای افغانستان و نداشتن اجازه ورود به دیگر کشورها دانسته است. او در ادامه چنین نوشته است:

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *