جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در هرات؛ نیروگاه تولید 2 میگاوات برق از نور خورشید و نیروی باد افتتاح شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت انرژی و آب افغانستان از افتتاح نیروگاه تولید 2 میگاوات برق خورشیدی و بادی در ولایت هرات خبر داده است.

این نیروگاه صبح امروز با حضور علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب، رییس عمومی شرکت برشنا و مقام‌های محلی ولایت هرات افتتاح شد.

با این حال در اواخر ماه گذشته‌ی خورشیدی، مقام های وزارت انرژی و آب افغانستان از نصب نخستین توربین تولید انرژی خورشیدی و بادی در ولایت هرات خبرداده بود که با هزینه‌ی سه و نیم میلیون دالر امریکایی از سوی جاپان ساخته شده است.

2 میگاوات برق

مقام‌های این وزارت گفته بودند که ظرفیت تولید این توربین دست کم 2 میگاوات برق خواهد بود و اولین بار است که توربین تولید برق از نیروی باد در افغانستان ساخته می شود.

به گفته ی مقام‌های وزارت انرژی و آب، از مجموع 2 میگاوات برق، 1.7 میگاوات آن از نور خوشید و 0.3 میگاوات برق آن از نیروی باد تولید خواهد شد.

طرح خودکفایی

طرح خودکفایی انرژی افغانستان سال گذشته‌ی میلادی از سوی وزارت انرژی و آب افغانستان ترتیب شده و از سوی حکومت این کشور تایید شد. به گفته‌ی مقام‌های این وزارت، پیاده کردن این طرح در حدود ۶ میلیارد دالر نیاز دارد که از این جمله حکومت افغانستان تنها ۱٫۵ میلیارد دالر آن را در اختیار دارد.

جلب توجه بیشتر

مقام‌های وزارت انرژی تاکید می‌کنند که آنان در تلاش‌اند تا توجه بیشتر شرکت‌های خصوصی داخلی و خارجی را در حوزه سرمایه‌گذاری تولید انرژی در افغانستان جلب کنند. به گفته‌ی مقام‌های وزارت انرژی و آب افغانستان بر اساس این طرح پنج ساله انرژی تا پنج سال آینده، تولید داخلی انرژی در این کشور به بیش از 82 درصد افزایش خواهد یافت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان