در بلخ؛ توزیع یک هزار جواز کار برای شهروندان خارجی در شش ماه نخست سال جاری

رسانه‌های افغانستان به نقل از مسوولان ریاست کار و امور اجتماعی در ولایت بلخ گزارش داده‌اند که در شش ماه نخست سال جاری، برای بیش از یک هزار شهروند خارجی در این ولایت، جواز کار توزیع شده است.

کامله عطایی، سرپرست ریاست کار و امور اجتماعی ولایت بلخ گفته که این رقم نسبت به سال گذشته به مراتب افزایش یافته است.

به گفته‌ی خانم عطایی، سال گذشته در زمان مشابه، برای 239 تن جواز کار توزیع شده بود.

بر اساس این گزارش، شهروندان خارجی توانسته‌اند که جواز کار را در بخش‌های آموزش، بهداشت، رانند‌گی و مدیریت در این ولایت به دست آورند.

ده میلیون درآمد

خانم عطایی گفته که در شش ماه گذشته بیش از ده میلیون افغانی با توزیع این مقدار جواز کار، بیش از 10 میلیون افغانی از سوی این تعداد شهروندان کشورهای خارجی تحویل بانک شده است.

کارمندان داخلی

سرپرست ریاست کار و امور اجتماعی ولایت بلخ هم‌چنان گفته که برای ۱۱۸۷تن از شهروندان داخلی نیز جواز کار توزیع شده است. به گفته‌ی او این افراد شامل فارغان دانشگاه‌ها، انستیتوت‌ها و سایر نهادهای آموزشی می‌شوند.

این در حالی است که سالانه بسیاری از تازه فارغان دانشگاه‌های افغانستان به جمع بیکاران اضافه می‌شوند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این آموزش‌های عالی تخصصی نیروی کار زیادی را عرضه می‌کند که بخش خصوصی و دولتی افغانستان، ظرفیت جذب همه این نیروها را ندارد. موضوع بیکاری تبدیل به یکی از چالش‌های بزرگ در این کشور شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *