در ننگرهار؛ نابودی 14 جنگ‌جوی داعش در حمله هوایی نیروهای امنیتی افغانستان

مقام‌های امنیتی در شرق افغانستان از حمله هوایی نیروهای امنیتی این کشور بر مخفی‌گاه های گروه داعش در ولایت ننگرهار خبر داده‌اند.

فرماندهی سپاه 201 سیلاب با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان روز گذشته بر مخفی‌گاه‌های گروه داعش در منطقه مامند در شهرستان اچین حمله کرده است. در این حمله 14 جنگ‌جوی داعش کشته شده است.

شهرستان اچین در ننگرهار یکی از پایگاه‌های گروه داعش در ننگرهار بود اما در ماه‌های گذشته نیروهای امنیتی افغانستان با انجام عملیات نظامی توانستند حضور داعش در این منطقه را کاهش دهند. اما این گروه هم‌چنان در اچین و دیگر شهرستان‌های ولایت ننگرهار فعال است.

isk1
شهرستان اچین در ننگرهار یکی از پایگاه‌های گروه داعش در ننگرهار بوده است

اوایل سال جاری نیز مخفی‌گاه‌های گروه داعش هدف حمله نیروهای آمریکایی قرار گرفت. هوانیروی آمریکا بزرگترین بمب را که مشهور به مادر بمب است بر مخفی‌گاه‌های گروه داعش در شهرستان اچین ولایت ننگرهار پرتاب کردند. در این حمله بیش از 90 جنگ‌جوی داعش به شمول چندین فرمانده ارشد این گروه کشته و چندین مخفی‌گاه بزرگ آنان نیز تخریب شد.

فرماندهی سپاه 201 سیلاب هم‌چنین از “کشف و خنثی شدن یک ماین بوشکه ای در ولایت کنر” خبر داده است. مسوولان این سپاه گفته‌اند که “این ماین بوشکه ای به وزن 16 کیلوگرم از شهرستان ناری ولایت کنر به دست آمده است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *