هزینه‌های سنگین ازدواج؛ از جشن عروسی متفاوت یک دختر بنگلادیشی تا ازدواج‌های 74 میلیون دالری

شاید بیشتر شما به این فکر باشید که چطور بتوانید یک عروسی کاملن جذاب، خوب و در عین حال متفاوت برگزار کنید اما در بیشتر موارد این اتفاق نمی‌افتد. مشکلات اقتصادی و اختلاف‌های فرهنگی و… از جمله دلایلی است که مانع برگزاری این گونه عروسی‌ها می‌شود.

اما تصور این که یک عروس نخواهد در روز ازدواجش لباس ویژه‌ی عروسی بپوشد، هیچ جواهراتی را در گردن نیاویزد و از هیچ نوع آرایشی هم استفاده نکند، بسیار عجیب و نادر است.

با خواندن این گزارش متوجه خواهید شد که در دنیا هیچ چیزی نیست که اتفاق نیفتد و جالب تر این‌که، هیچ چیزی هم از دید انسان‌ها پنهان نمی‌ماند.

تنسیم جارا، دختر بنگلادیشی که سال گذشته ازدواج کرده، خلاف انتظار خانواده و مردم در مراسم عروسی اش لباس مادر بزرگش را پوشید و از هیچ نوع آرایشی هم استفاده نکرد.

تنسیم جارا رییس Aroggo، راه اندازی مراقبت‌های بهداشتی و رییس پیشین کمیته جوانان سازمان ملل متحد است که در 15 دسامبر 2016 در داکا پایتخت بنگلادیش عروسی کرد. او در حالی در این مراسم عروسی جلوی مهمانان‌ها راه می‌رفت که لباس مادر بزرگش را برتن داشت.

این اقدام تنسیم اما بی واکنش نبود تا جایی که خانواده اش هم با این تصمیم او مخالف بودند. بعضی از اعضای خانواده‌ی او گفته بودند که هیچ عکسی با جارا نمی‌گیرند زیرا که او لباس ویژه‌ی عروسی به تن نکرده است.

Bangladesh1
تنسیم خلاف انتظار خانواده و مردم در مراسم عروسی اش لباس مادر بزرگش را پوشید و از هیچ نوع آرایشی هم استفاده نکرد

جارا در یک استاتوس فیسبوکی در تاریخ 9 اگست سال جاری، از این اقدام خود دفاع کرده است. نوشته‌ی او در فیس‌بوک حدود 102 هزار واکنش داشت و 27000 بار به اشتراک گذاشته شده بود.

تنسیم در صفحه فیسبوک خود نوشته بود “از این‌که دخترها در مراسم عروسی‌شان لباس عجیب و غریب می‌پوشند و جواهرات در گردن می‌آویزند و آرایش می‌کنند، برایش آزاردهنده است.”

او همچنان اضافه کرده بود که “این‌که عروس‌ها تصاویر لباس‌های فیشنی‌شان را در فیس‌بوک می‌گذارند، نشان دهنده‌ی رفاه مالی زن در خانواده نیست.”

نظرات متفاوت

تنسیم معتقد است که او با این تصمیمش مخالف دخترانی نیست که می‌خواهند در عروسی شان از آرایش استفاده کنند و یا جواهرات و لباس‌های گران‌بها را در عروسی خود بپوشند. او تاکید دارد که هر دختر باید حق انتخاب داشته باشد.

تنسیم در ادامه‌ی این استاتوس گفته که او علیه سنتی مبارزه می‌کند که دختران را به کاری که نمی‌خواهند انجام دهند، مجبور می‌کند. او تاکید کرده است که برای از بین بردن این رسم، به سختی تلاش می‌کند.

در این میان او نظرهای دیگری هم دارد که ممکن است با نظرات خیلی از دخترها همسان نباشد.

تنسیم جارا، دختر بنگله دیشی که سال گذشته ازدواج کرده است

از نظر تنسیم، آرایش کردن و لباس پوشیدن، تبدیل شدن به عروسک است و این کار اعتماد به نفس را از عروس می‌گیرد. به گفته‌ی او، آرایش کردن و لباس عجیب و غریب پوشیدن به این معناست که گویا عروس به گونه طبیعی زیبا نیست و به نحوی خود را تغییر شکل داده است تا پذیرفته شود.

مردم می‌توانند عروسی تنسیم جارا را ساده نام بدانند اما او به آنچه که انجام داده است با جدیت باور دارد.

تنسم جارا در حالی دست به چنین اقدام زده است که در نقاط مختلف جهان، میلیون‌ها انسان از شدت فقر رنج می‌برند و از سویی هم، میلیون‌ها دالر تنها در یک جشن عروسی به مصرف می‌رسد..

از دواج 74 میلیون دلاری

بیشتر شهروندان هند دوست دارند که مراسم عروسی‌شان مجلل‌تر و پر زرق و برق‌تر برگزار شود.

با آن‌که تنسیم جارا از سنت شکنی سخن می‌زند و به گفته خودش در برابر ازدواج‌های پر هزینه مبارزه  می‌کند اما در همسایگی بنگلادیش یعنی در هندوستان، سال گذشته یک عروسی برگزار شد که نزدیک به 74 میلیون دالر هزینه برداشت.

Indian marriage
ازدواج دختر گالی جاناردهان ردی، سیاست‌مدار 49 ساله عضو حزب«بهاراتیا جاناتا» در هند یکی از پرهزینه‌ترین عروسی‌ها بوده است

 

در تاریخ 16 نوامبر سال گذشته میلادی، گالی جاناردهان ردی سیاست‌مدار 49 ساله عضو حزب«بهاراتیا جاناتا» یک عروسی بسیار پر‌هزینه برای دخترش در شهر بنگلور هند برگزار کرد. رسانه‌های هندی هزینه‌ی این عروسی را بیش از 74 میلیون دالر برآورد کرده بودند.

گروه های هنری و رقص معروف به «سامبا» از کشور برزیل برای اجرا در این جشن عروسی دعوت شده بودند.

عروسی مجلل و بسیار پرهزینه دختر این سیاست‌مدار پولدار هند، در حالی‌که صدها میلیون شهروند هندی درگیر مشکلات مالی و فقر هستند، مورد انتقاد بسیاری از رسانه‌های این کشور قرار گرفته بود.

“جاناردهان ردی” وزیر پیشین ایالت جنوبی «کارناتاکالا» در دولت سابق هند بوده است. او پس از برگزاری این مراسم مجلل عروسی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که با پول خود برای تنها دخترش عروسی برگزار کرده و فهرست شفاف هزینه‌های خود را به اداره مالیات ارایه خواهد کرد. او ادعای هزینه کردن از منابع عمومی برای برگزاری مراسم عروسی دخترش را به شدت رد کرده بود.

Indian-marriage2
رسانه‌های هندی سال گذشته هزینه‌ی عروسی دختر این سیاست‌مدار هندی را بیش از 74 میلیون دالر برآورد کرده بودند

 

تاثیرات بر افغانستان

برگزاری چنین جشن‌های مجلل و پر زرق و برق در کشورهای دیگر بر فرهنگ افغانستان هم بی تاثیر نبوده؛ از آنجا که در سال‌های اخیر، تالار‌های مجلل زیادی در بزرگ شهرهای افغانستان برای برگزاری جشن‌های عروسی ساخته شده، سرمایه‌داران زیادی دوست دارند مراسم مجلل ازدواج فرزندان‌شان در چنین تالارهایی برگزار شود. حتا در بعضی موارد در این کشور تا 50 هزار دالر هم مصرف یک جشن عروسی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *