جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

بانک مرکزی افغانستان: بانک نوت‌های کهنه از اول ماه سنبله قابل استفاده نیست

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده است که کمتر از ده روز دیگر زمان برای تعویض بانک نوت‌های نامناسب باقی مانده و این بانک نوت‌ها با شروع ماه سنبله دیگر قابل استفاده نیستند.

 زمستان سال گذشته بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده بود که بانک نوت‌های نامناسب را از شهروندان جمع آوری کرده و با بانک نوت‌های جدید معاوضه می‌کند. پیش از این آخرین مهلت جمع آوری این بانک نوت‌ها تا آخر ماه حوت 95 خورشیدی اعلام شده بود اما به دلیل انتقادهای شهروندان این کشور مبنی بر زمان محدود این روند، بانک مرکزی افغانستان این مدت را تا آخر ماه اسد سال جاری خورشیدی تمدید کرد.

بانک نوت‌هایی که در آن نشانه‌ای از نوشته با قلم و یا رنگ باشد، رنگ شده باشد، با مواد چرب شده باشد و یا هم سوراخ شده باشد همه بانک نوت‌های نامناسب به شمار می‌روند که با پایان ماه اسد، دیگر ارزشی نخواهند داشت.

Afghanistan-money-culture6
بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده است که کمتر از ده روز دیگر زمان برای تعویض بانک نوت‌های نامناسب باقی مانده است

ایمل هاشور، سخن‌گوی بانک مرکزی افغانستان گفته است که تاکنون رقم بزرگی از بانک نوت‌های نامناسب در این بانک گردآوری شده‌اند، اما روند تعویض این بانک نوت‌ها بار دیگر تمدید نخواهند شد.

چالشی برای مردم

اما با این حال، وجود بانک نوت‌های نامناسب برای شهروندان نیز مشکلاتی در پی داشته است.

شماری از صرافان کابل می‌گویند که در حال حاضر بخش بزرگی از بانک نوت‌های افغانی در بازارها، کهنه و فرسوده شده‌اند و این وضعیت آنان را با چالش مواجه کرده است.

exchangers
به گفته صرافان افغان، در حال حاضر بخش بزرگی از بانک نوت‌های افغانی در بازارها، کهنه و فرسوده شده‌اند

با آن‌که مهلت تعویض بانک نوت‌ها در کمتر از 10 روز دیگر به پایان می‌رسد اما شماری از صرافان می‌گویند که از همین اکنون برخی بانک‌ها از گرفتن بانک نوت‌های نامناسب خودداری می‌کنند که این خود چالشی برای مردم ایجاد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان