جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

در ایران؛ رییس جمهور غنی برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی، وارد تهران شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رییس جمهور ایران، وارد تهران پایتخت این کشور شد.

مراسم رسمی تحلیف حسن روحانی قرار است ساعت 5 عصر امروز در  تهران برگزار گردد.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخن گوی ریاست جمهوری گفته است که در حاشیه این سفر، روسای جمهور افغانستان و ایران با یکدیگر به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

https://twitter.com/ARG_AFG/status/893666520148189184

حسن روحانی در اواخر ماه ثور، با به دست آوردن نزدیک به 24 میلیون رای، برنده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شد. او با به دست آوردن 57 درصد کل آرا، برای دومین دوره پی در پی، به مقام ریاست جمهوری این کشور رسید.

تنش بر سر آب

رییس جمهور غنی در حالی به ایران سفر کرده است که در ماه‌های گذشته، مقامات دو کشور در مورد ایجاد سد و نحوه مدیریت آب، با یک‌دیگر اختلاف نظرهایی داشته‌اند.

یک ماه قبل، حسن روحانی رییس جمهوری ایران در یک همایش در تهران گفته بود که کشورش در مقابل برنامه افغانستان برای ایجاد سد، نمی‌تواند بی تفاوت باشد. رییس جمهوری ایران در حالی این اظهارات را مطرح کرده بود که دولت افغانستان بازسازی و اعمار چندین سد بر روی دریاهای هلمند و هریرود را روی دست گرفته است.

rouhani
حسن روحانی، رییس جمهوری ایران یک ماه قبل در یک همایش در تهران گفته بود که کشورش در مقابل برنامه افغانستان برای ایجاد سد، نمی‌تواند بی تفاوت باشد

پس از آن، رییس جمهور افغانستان نیز در واکنش به گفته‌های آقای روحانی اعلام کرد که آب دومین سرمایه ملی افغانستان است و برنامه سدسازی هم طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

او گفته بود که “آب ما مدیریت خواهد شد و آب ما آبروی ماست.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان