ننگرهار؛ تسلط گروه داعش بر منطقه استراتژیک توره بوره

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار گفته اند که گروه داعش منطقه کوهستانی ” توره بوره” در شهرستان پچیراگام این ولایت را از کنترل طالبان خارج کرده است.

عطاالله خوگیانی سخن‌گوی والی ننگرهار به رسانه ها گفته است که روز گذشته گروه داعش توانست، روستای توره بوره را که پیش از این در کنترل طالبان بود، به تصرف خود درآورد. او هم‌چنان افزوده است که حکومت افغانستان به زودی در این باره اقدام خواهد کرد.

گروه داعش پس از یک هفته درگیری با گروه طالبان، توانستند این روستا را از کنترل طالبان خارج سازند. گفته شده است که در این درگیری، به داعش و طالبان تلفات زیادی وارد شده است.

isk1
گروه داعش پس از یک هفته درگیری با گروه طالبان، توانستند روستای توره بوره را از کنترل طالبان خارج سازند

از سوی دیگر و به گفته برخی مقامات محلی، شدت این درگیری ها شمار زیادی از ساکنان این منطقه را از خانه های شان آواره کرده است.

شماری از اعضای شورای ولایتی ننگرهار، بی تفاوتی حکومت نسبت به این روستا را عامل دست به دست شدن آن میان گروه های تروریستی می دانند.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان همواره شاهد نبرد میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه های تروریستی بوده است. گروه داعش در ننگرهار نفوذ گسترده ای دارد.

روستای توره بوره، یکی از مناطق مهم و استراتیژیک در شرق افغانستان به شمار می‌رود که یکی از پایگاه های نظامی شبکه القاعده به رهبری اسامه بن لادن بود اما در سال 2001 میلادی، مورد حمله نیروهای آمریکایی قرار گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *