تمرکز بر داعش در ننگرهار؛ آغاز عملیات آزاد سازی توره بوره از سوی نیروهای امنیتی افغانستان

وزارت دفاع افغانستان از شکست گروه داعش در شهرستان چپرهار در ولایت ننگرهار خبر داده و می‌گوید که عملیات علیه این گروه در منطقه توره بوره نیز آغاز شده است.

دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان در گفتگو با خبرنامه می‌گوید که تمام روستاهای شهرستان چپرهار از وجود افراد وابسته به گروه داعش پاک سازی گردیده است. به گفته آقای وزیری نیروهای امنیتی افغانستان اکنون بازرسی خانه به خانه در این منطقه را آغاز کرده اند.

آقای وزیری گفت که این منطقه حالا به صورت کامل در اختیار نیروهای امنیتی این کشور است و تروریستان در این محل با شکست روبرو شده اند.

سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان گفت در این عملیات که با نام “سیلاب 7” آغاز شده  است، 5 عضو گروه داعش در منطقه چپرهار کشته شده اند.

مقامات وزارت دفاع افغانستان می گویند که در این عملیات، به نظامیان و غیرنظامیان افغان هیچ تلفاتی وارد نشده است.

دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع افغانستان

به سمت توره بوره

سخن گوی وزارت دفاع افغانستان هم چنین گفت که عملیات نظامی نیروهای امنیتی این کشور برای آزاد سازی منطقه توره بوره در ننگرهار که روز گذشته به دست گروه داعش افتاد، آغاز شده است.

روز گذشته گروه داعش توانست منطقه توره بوره در شهرستان پچیراگام را از کنترل طالبان خارج سازد و بر این منطقه استراتژیک مسلط شود.

دولت وزیری سخن گوی وزارت دفاع می گوید که دیروز و امروز عملیات هوایی علیه این گروه در توره بوره انجام شده است و پس از آزاد سازی چپرهار، هدف بعدی پاک سازی توره بوره از وجود گروه داعش است. او افزود که نیروهای امنیتی افغانستان به سمت این منطقه حرکت کرده اند.

سخن گوی وزارت دفاع با اشاره به این که عملیات سیلاب 7، تا زمان شکست کامل گروه داعش در این منطقه ادامه خواهد داشت می گوید که “در صورت نیاز، در این عملیات از نیروهای هوایی ناتو نیز درخواست کمک خواهد شد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *