جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

از کابل تا هرات؛ افزایش فشارها برای استعفای رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

درخواست ها برای استعفای رهبران حکومت وحدت ملی از فضای خیمه های اعتراض کنندگان فراتر رفته و افزایش یافته است.

در تازه‌ترین مورد، انورالحق احدی رییس جبهه ملی نوین افغانستان خواستار استعفای رهبران حکومت وحدت ملی شده و امروز گفته است که این حکومت در تأمین امنیت موفق نبوده است.

آقای احدی در یک نشست خبری در کابل گفت که “حکومت فقط به نام وحدت ملی توان استقرار امنیت را ندارد و وعده‌های دیروز رییس جمهور در رابطه به اصلاحات در امور امنیتی فقط عوام فریبی است.”

رییس جبهه نوین ملی افغانستان حکومت وحدت ملی را متهم به بی‌برنامگی در تأمین امنیت کرد و گفت که این رهبران به جز ضیاع وقت شهروندان افغان توانایی انجام کاری دیگری را ندارند.

احدی از تظاهرات روز جمعه حمایت کرد و گفت که تظاهرات حق هر شهروند افغانستان است. او از حکومت افغانستان خواست عاملان شلیک بر تظاهرکنندگان روز جمعه را محاکمه کند.

protest8
پولیس برای متفرق ساختن مردم دست به شلیک هوایی زد

روز جمعه شهروندان شهر کابل در اعتراض به انفجار خونین روز چهارشنبه هفته گذشته تظاهرات کردند و تلاش نمودند از چهارارهی زنبق راه شان را به سمت ارگ ریاست جمهوری باز کنند. اما پولیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور، آبپاش و شلیک هوایی کار گرفت که در نتیجه 5 معترض کشته و بیش از 10 تن دیگر زخمی شدند.

گور دموکراسی

همزمان با این، شماری از شهروندان هراتی در غرب افغانستان، به خیابان آمدند. شهروندان هرات از تظاهرات روز جمعه کابل حمایت کرده و خواهان استعفای رهبران حکومت وحدت ملی شدند.

تظاهرکنندگان در هرات شلیک پولیس بر معترضان را محکوم کرده و شعارهای “دموکراسی را زنده به گور نکنید” و “به دشمنان مردم رگبار کنید نه بخود مردم” را سردادند. شهروندان هراتی همچنان گفتند حمله روز چهارشنبه در کابل دستاورد ستون پنجم در داخل نظام است.

این اعتراضات پس از آن شکل می‌گیرد که انفجار یک تانکر در منطقه به شدت محافظت شده در شهر کابل 90 تن را کشت و 460 تن دیگر را زخمی ساخت. ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفته است این حمله از سوی شبکه حقانی و به کمک سازمان استخباراتی پاکستان طراحی و اجرا شده است.

herat
معترضان در هرات حمایت شان را از تظاهرات روز جمعه کابل اعلام کردند

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان