جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

تظاهرات کابل؛ بیش از 10 قربانی و ورود به مرحله حساس

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

تظاهرات کابل که به خشونت کشیده شده بود وارد مرحله حساس تری شده است.

پاسی از ظهر امروز پس از کشته شدن 5 تن و زخمی شدن 11 تن از تظاهرات کنندگان، شماری از سیاست مداران مهم افغانستان که در جبهه اپوزیسون قرار دارند، وارد این تظاهرات شدند.

احمد ضیا مسعود، عبدالطیف پدرام و شماری دیگر از نمایندگان مجلس در این میان دیده می‌شوند.

ahmad-zia-masoud
در این تظاهرات برخی از سیاست مداران مهم افغانستان به شمول احمد ضیا مسعود نیزحضور یافتند

در همین حال پس از اعلامیه ارگ ریاست جمهوری که در آن تظاهرات کنندگان به خویشتن داری و گفتگو در باره خواسته‌های‌شان دعوت شده بود، دکتر عبدالله عبدالله نیز وارد صحنه شده و در یک پیام از قبل ضبط شده اعلام داشت که حکومت وحدت ملی حاظر است با همه طرف های تظاهرات کنندگان و در هر سطحی گفتگو کند.

press release

همزمان با این خبرنگار وال استریت ژورنال در افغانستان گزارش داده است که برخی از سفارت خانه ها امروز پس از حمله انتحاری دو روز پیش کابل و تظاهرات خشونت آمیز در محل دیپلماتیک نشین این شهر کارمندان شان را تخلیه می کنند.

https://twitter.com/jessdonati/status/870634197605642240

تظاهرات کنندگان اما خیمه ای را برپا کرده اند.

عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی نیز از حضور شماری دیگر از گروه های اپوزیسون قدرتمند حکومت افغانستان در مقر خیمه تظاهرات کنندگان حکایت دارد.

برخی از اعضای شورای عالی مردمی جنبش روشنایی نیز در این جمع دیده می شوند؛ جنبشی که بزرگترین جمعیت‌های اعتراضی را در داخل و خارج از افغانستان در طول یک سال گذشته گردهم آورده و تظاهرات ده‌ها هزار نفری آن در سال گذشته خورشیدی در غرب کابل، مورد حمله‌ی حمله‌کنندگان انتحاری قرار گرفت و بیش از 500 کشته و زخمی برجای گذاشت.

latif-pedram
برخی از اعضای شورای عالی جنبش روشنایی به دیدار تظاهرات کنندگان رفتند

به نظر می رسد شماری از اعضای شورای عالی مردمی جنبش روشنایی پس از آن وارد جریان امروز شدند که عکس‌های زیادی از محمد سالم ایزدیار پسر محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا که در تظاهرات امروز کشته شده است، در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و او در حال انتقال پیکر یکی از شهدای تظاهرات تبسم نشان می‌داد. این تظاهرات که حدود دو سال قبل برگزار شده بود، یکی از بزرگترین تظاهرات‌ها در پایتخت افغانستان عنوان می گردد که پس از انتقال شهدای سربریده شده هزاره در ولایت زابل، به پایتخت افغانستان شکل گرفت. آن تظاهرات نیز به خشونت گرایید اما به زدوی مدیریت گردیده و تظاهرات کنندگان به خانه های شان برگشتند.

tabasum

همزمان با این اتفاقات جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور افغانستان نیز که در ترکیه به سر می‌برد در پیامی اعلام داشته که نباید با تظاهرات کنندگان از ابزارهای خشونت آمیز استفاده شود.

تظاهرات امروز کابل در اعتراض به حمله انتحاری که منجر به کشته شدن حدود 90 تن و زخمی شدن بیش از 300 تن از افغان ها شده بود، در کابل راه اندازی شده بود.

protest3
آخرین آمارها نشان می‌دهد که در این تظاهرات چهار تن کشته شده و حدود 11 تن دیگر زخم برداشته اند

پس از آن که تظاهرات کنندگان در محل این انفجار انتحاری گردهم آمدند و خواستار پیش روی به سوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان بودند، با واکنش پولیس و نیروهای امنیتی افغان روبرو شده و منجر به تیراندازی و خشونت در آن شد.

آخرین آمارها نشان می‌دهد که در این تظاهرات چهار تن کشته شده و حدود 11 تن دیگر زخم برداشته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان