سیستم بایومتریک؛ اقدامی برای مبارزه با فساد در ساختار ارتش افغانستان

مقامات وزارت دفاع افغانستان می گویند که در کمتر از دو ماه دیگر، مشخصات همه سربازان ارتش این کشور وارد سیستم بایومتریک شده و این گونه نگرانی ها از بابت وجود سربازان خیالی در ساختار ارتش به صورت کامل رفع خواهد شد.

غلام سخی احمدزی معاون تامیناتی و لجستیکی وزارت دفاع افغانستان بعد از ظهر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که الکترونیک ساختن بانک های معلوماتی نیروهای نظامی افغان، راه حلی برای مبارزه با فساد در ارتش این کشور است.

معاون تامیناتی وزارت دفاع گفت که روند ثبت مشخصات این سربازان به صورت بایومتریک ادامه دارد و تا پایان ماه آینده میلادی(ماه جون)، مشخصات تمامی سربازان ارتش این کشور وارد بانک معلوماتی این وزارت خواهد شد.

او گفت که از 195 هزار سرباز ارتش، تنها 8318 تن دیگر مانده اند که باید مشخصات شان به صورت کامل وارد این سیستم شود. آقای احمدزی، این برنامه را برای مبارزه با فساد، مهم و موثر می داند.

waziri
مقامات وزارت دفاع افغانستان می‌گویند که روند ثبت مشخصات سربازان به صورت بایومتریک تا پایان ماه آینده میلادی(ماه جون) تکمیل خواهد شد

وجود سربازان خیالی یکی از نگرانی هایی است که در مورد نیروهای امنیتی افغانستان مطرح است. سال گذشته میلادی، دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)، از مقامات آمریکایی خواسته بود تا در مورد وجود سربازان خیالی در میان نیروهای امنیتی افغان تحقیق کند.

سیگار به نقل از مقامات هلمند گفته بود که حدود نیمی از نیروهایی که نام شان روی کاغذ وجود دارد، وجود فیزیکی ندارند و حقوق شان به جیب برخی افراد دیگر می رود.

پرونده‌های فساد

در همین حال مقامات وزارت دفاع می گویند که مبارزه با فساد در نیروهای دفاعی این کشور یکی از اولویت‌های‌شان است و در 6 ماه گذشته، بیش از 2000 پرونده افراد مظنون، به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شده است.

forces-on-the-road-in-baghlan
وجود سربازان خیالی در ساختار نیروهای امنیتی افغانستان انتقادهای زیادی در پی داشته است

معاون تامیناتی وزارت دفاع می گوید که در 6 ماه گذشته، 2249 تن از منسوبین وزارت دفاع به جرم های مختلف به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده اند که در این میان، بیش از 270 تن شان به دست داشتن در فساد اداری، اختلاس و سوء استفاده از صلاحیت های کاری متهم هستند.

آقای احمدزی گفت که مقامات این وزارت برای مبارزه با فساد در ساختار ارتش افغانستان اراده جدی دارند. به گفته او اگر در این راستا مبارزه جدی صورت نگیرد، احتمال قطع کمک های جامعه جهانی به نهادهای امنیتی این کشور وجود دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *