جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از نابودی 51 تروریست تا بازداشت طراح حملات تروریستی بر روحانیون افغان

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

مقام های وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 51 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت های مختلف این کشور خبر داده اند.

وزارت دفاع افغانستان، گفته است که در نتیجه عملیات صورت گرفته در ولایت های ننگرهار، کاپیسا، پکتیا، خوست، سرپل، غزنی، لوگر، قندهار، ارزگان، غور، بدخشان و هلمند 51 تروریست کشته و 2 تن دیگر زخمی شده است.

نیروهای امنیتی افغان در این عملیات 21 جنگجوی طالبان را در پکتیا و 8 تن دیگر را در ولایت هلمند از بین برده اند.

وزارت دفاع افغانستان همچنان، گفته است که 4 فرد وابسته به گروه داعش در ولسوالی اچین ننگرهار توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

مقامات افغان از کشته شدن 51 تروریست در 24 ساعت گذشته خبر می دهند
مقامات افغان از کشته شدن 51 تروریست در 24 ساعت گذشته خبر می دهند

15 داعشی

با این حال، مقام های محلی ولایت غور از کشته شدن 15 عضو داعش در این ولایت خبر داده اند.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور، در صحبت با رسانه ها گفته است که 15 تروریست وابسته به گروه داعش روز گذشته در حمله هوایی نیروهای خارجی در شمال فیروزکوه، مرکز این ولایت کشته شده اند.

در این حمله سه مسوول آموزش خارجی این گروه نیز کشته شده اند.

گزارش ها می رساند که سال گذشته، باشندگان این محل که شماری شان به 100 تن می رسید به گروه داعش بیعت کرده و پرچم این گروه را بر افراشته بودند.

طرح حملات تروریستی

هم‎زمان با این، ریاست امنیت ملی افغانستان، از بازداشت “نصیر احمد” مسوول و طراح حمله تروریستی طالبان در بخش علما خبر داده است.

مسولان امنیت ملی افغانستان توانسته اند طراح حملات بر روحانیون افغان را در ولایت پروان بازداشت کنند
مسولان امنیت ملی افغانستان توانسته اند طراح حملات بر روحانیون افغان را در ولایت پروان بازداشت کنند

امنیت ملی افغانستان گفته است که نصیر احمد دوسال قبل توسط قاری محبوب در صف گروه تروریستی طالبان در ولایت پروان گماشته شده بود تا علما و بزرگان قومی این ولایت را ترور کند.

به گفته امنیت ملی افغانستان، این طراح حمله تروریستی بر روحانیون افغان، اعتراف نموده و گفته است که حمله بر رییس شورای علمای پروان را او طرح ریزی و اجرا کرده است.

در حمله بر دارالعلوم مرکزی ولایت پروان که هفته گذشته به وقوع پیوست، عبدالرحیم شاه حنفی، رییس شورای علمای این ولایت و از استادان این مدرسه هنگام تدریس کشته و 8 تن دیگر از طلاب او زخمی شده اند.

ننگرهار

در همین حال، دفتر رسانه های ولایت ننگرهار گفته اند که یک حمله کننده انتحاری را قبل از رسیدن به هدف بازداشت کرده اند.

دفتر رسانه های ولایت ننگرهار گفته است که این حمله کننده می خواست بر فرمانده امنیت این ولایت حمله انتحاری نماید؛ اما به گفته آن ها، قبل از رسیدن او به هدف اش، روز گذشته در نزدیکی “پل جندرما” بازداشت گردید.suicide

حمله کننده انتحاری اعتراف نموده و گفته است که 12 سال در شهر پیشاور زندگی کرده و آموزش های نظامی و حملات انتحاری را آموخته است.

سقوط به دریا

هم‎زمان با این تحولات، مقام های محلی ولایت بامیان در مرکز افغانستان خبر داده اند که بر اثر سقوط یک موتر به دریا در شهرستان شیبر این ولایت سه تن جان باخته اند.

این حادثه صبح امروز در روستایی “دو آبی بلوله” شهرستان شیبر به وقوع پیوسته است.

به گفته مسوولان شهرستان شیبر، این موتر از کابل به طرف شهرستان تاله و برفک ولایت بغلان در حرکت بوده که در این مسیر موتر از جاده منحرف شده و به دریا سقوط کرده است. در این رویداد 2 زن و یک مرد جان باخته و یک کودک تا کنون مفقود می باشد.

هم‎چنان 2 طفل و یک مرد به کمک مردم و نیروهای امنیتی افغان نیز نجات داده شده اند.

موتری که در شهرستان شیبر بامیان به دریا سقوط کرده تلفاتی بر جای گذاشته است
موتری که در شهرستان شیبر بامیان به دریا سقوط کرده تلفاتی بر جای گذاشته است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان