جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از نابودی 47 تروریست تا انهدام گروه ربایندگان در کابل

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

مقام های وزارت دفاع افغانستان، از کشته و زخمی شدن 47 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت های مختلف این کشور خبر داده اند.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی افغان با راه اندازی عملیاتی در ولایت های ننگرهار، کاپیسا، پکتیا، بغلان، خوست، لوگر، قندهار، ارزگان، غور، فاریاب، سمنگان، بغلان، سرپل، بدخشان و هلمند 27 تروریست را کشته و 20 تن دیگر را زخمی کرده اند.

شورشیان طالبان هدف حمله نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته که در  نتیجه 10 تن در قندهار و 7 تن در سمنگان به شمول 2 فرمانده محلی این گروه کشته شده اند.

در این عملیات سلاح و تجهیزات جنگی طالبان به دست نیروهای امنیتی افغان قرار گرفته و پناه‎گاه های این گروه نیز از بین رفته است.

وزارت داخله افغانستان از کشف انبار اسلحه و مهمات در ولایت غزنی خبر داده است
در عملیات نیروهای امنیتی افغان حدود 47 تروریست در یک شبانه روز گذشته کشته شده اند

به گفته وزارت دفاع افغانستان در ولایت قندهار، موتر حامل جنگجویان طالبان در نتیجه انفجار ماین جاسازی شده شان از بین رفته و در نتیجه 10 عضو این گروه کشته و 7 تن دیگر زخمی شده اند.

طالبان

همزمان با این، در یک رویداد مشابه، مقام های محلی ولایت لوگر از کشته شدن 4 فرد وابسته به گروه طالبان خبر داده اند که در نتیجه انفجاری بمب جاسازی شده ی خودشان در این ولایت از بین رفته اند.

این رویداد شب گذشته زمانی اتفاق افتاد که چهار نفر از تروریستان می خواستند که یک بشکه مملو از مواد انفجاری را در سرک روستای دیوالک شهرستان محمد آغه ولایت لوگر جاسازی کنند.

به گفته مقام های ولایت لوگر، یکی از فرماندهان محلی طالبان به نام سمیع الله مشهور به یاسر نیز در جمع کشته شدگان این رویداد است.

خودکشی

هم‌زمان با این رویدادها، پلیس کابل از وقوع یک رویداد جنایی خبر داده است که یک مرد با حمله بر فرد دیگر او را زخمی و خودش را کشته است.

این رویداد صبح امروز در چهار راهی پل سرخ مربوط ناحیه سوم شهر کابل رخ داده است.

به گفته پلیس کابل، فردی که مورد حمله قرار گرفته زخمی شده و به شفاخانه انتقال داده شده است؛ اما فرد حمله کننده پس از زخمی ساختن او در محل رویداد با فیر مرمی به سرش خودکشی کرده است.

تا اکنون انگیزه این رویداد معلوم نشده است.

kabul

گفته می شود که فرد حمله کننده با فردی که بر او حمله شده رابطه خانوادگی داشته است.

قتل مرموز

با این حال، مقام های محلی جوزجان خبر داده اند که جسد یک زن را پس از 8 روز پیدا کرده است.

محمد رضا غفوری، سخن‎گوی والی جوزجان به رسانه ها گفته است که جنازه، نسیمه زن 20 ساله که هشت روز قبل از روستای نوآباد عربیه ناپدید شده بود روز گذشته پیدا شده است.

به گفته سخن‎گوی والی این ولایت، جسد این زن که پوسیده شده بود برای معاینات بیشتر به طب عدلی فرستاده شده است.

9 رباینده

هم‌زمان با این تحولات، ریاست امینت ملی افغانستان، از بازداشت یک گروه 9 نفری به شمول یکی از “حرفه ای ترین” ربایندگان در شهر کابل خبر داده است.

نیروهای امنیت ملی افغانستان، با راه اندازی عملیاتی سید مصطفی مشهور به آغا صاحب از فرماندهان مشهور گروه رباینده را همراه با 8 تن از همکارانش در ناحیه یازدهم شهر کابل بازداشت کرده اند.

آنهدام گروه آدم ربا در کابل
انهدام گروه آدم ربا در کابل

در جمع ربایندگان یک خانم نیز شامل است که مسوولیت انتقال کودکان را در میان این گروه عهده دار بوده است.

این خانم رباینده، اعتراف نموده و گفته است که 23 روز قبل یک پسر پنج ساله را به هدف اخذ 105 هزار دالر امریکایی از فامیلش ربوده و جهت پنهان نمودن به پاکستان انتقال داده بودند.

این کودک  نیز از نزد این ربایندگان آزاد شده اند.

درگیری در شمال

هم‌زمان با این تحولات، مقام ها در شمال شرق افغانستان، از درگیری میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان در شاهراه بغلان قندوز خبر می دهند.

محفوظ الله اکبری، سخن‎گوی پلس زون 808 سپین زر گفته است که درگیری میان نظامیان افغان و شورشیان طالب زمانی آغاز شد که طالبان می خواست این مسیر را بسته نماید.

درگیری جدی در شاهراه بغلان-قندوز اتفاق افتاده است
درگیری جدی در شاهراه بغلان-قندوز اتفاق افتاده است

به گفته پلیس، اکنون درگیری از شاهراه قندوز – بغلان دور تر جریان دارد و تنها به خاطر تهدیدهای احتمالی، نیروهای افغان این مسیر را برای مدت کوتاهی بسته اند.

شاهراه قندوز – بغلان یکی از مسیر های پر رفت و آمد در شمال شرق افغانستان است که اکثرا دست خوش نا آرامی ها می باشد.

این در حالی است که روز گذشته نیروهای امنیتی افغان شاهراه تخار قندوز را پس از درگیری شدید با جنگجویان طالبان از کنترول این گروه خارج کردند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان