بازسازی در سایه جنگ؛ دکتر عبدالله، بدخشان و آغاز به کار ساخت 108 کیلومتر جاده

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان که به بدخشان رفته می گوید که این ولایت، یکی از مناطق مورد تمرکز تروریستان است.

رییس اجرایی افغانستان صبح امروز به بدخشان در شمال شرق افغانستان سفر کرد تا پروژه ساخت جاده، بین ولسوالی های بهارک و اشکاشم این ولایت را افتتاح نماید.

داکتر عبدالله در مراسم افتتاح این جاده به افزایش ناامنی ها در این ولایت اشاره کرد و گفت که گروه های تروریستی برای افزایش جنگ و ناامنی در این ولایت تمرکز کرده اند. او بدخشان را ولایتی مهم دانست که ناامنی در آن می تواند بر ولایت های دیگر نیز تاثیرات منفی زیادی داشته باشد.

رییس ستاد ارتش افغانستان نیز به ولایت بدخشان رفته تا اوضاع امنیتی این ولایت را که اخیرا، ناامنی ها در آن افزایش یافته است را از نزدیک بررسی کند. داکتر عبدالله گفت که پس از این بررسی ها، وزارت دفاع این کشور طرحی را برای مبارزه با تهدیدهای امنیتی در بدخشان، به شورای امنیت این کشور ارایه خواهد کرد.

dr-abdullah
رییس اجرایی افغانستان می‌گوید که تروریستان بر ولایت بدخشان تمرکز کرده اند

نیروهای امنیتی این کشور دو روز قبل توانستند دوباره بر ولسوالی زیباک که به مدت دو هفته درکنترل طالبان بود، مسلط شوند. در حال حاضر کنترل ولسوالی های یمگان و وردوج نیز در اختیار طالبان است.

108 کیلومتر

 ساخت جاده ای به طول 108 کیلومتر که ولسوالی های بهارک و اشکاشم بدخشان را به یکدیگر وصل می کند با حضور رییس اجرایی افغانستان افتتاح شد.

محمود بلیغ وزیر فواید عامه افغانستان در مراسم افتتاح این جاده که هزینه آن از سوی بانک انکشاف آسیایی تامین شده است گفت که این جاده 7 متر عرض دارد و کار ساخت آن تا 4 سال آینده به پایان می رسد.

محمود بلیغ، وزیر فواید عامه افغانستان
محمود بلیغ، وزیر فواید عامه افغانستان

به گفته او، ساخت این جاده بخشی از برنامه اتصال راه ترانزیتی افغانستان به دو کشور چین و تاجیکستان است.

محمود بلیغ نیز ناامنی را یکی از مشکلات بر سر راه بازسازی در ولایت بدخشان دانست.

وزیر فواید عامه افغانستان هم چنین گفت که در سال جاری در حدود 400 کیلومتر جاده به ارزش 95 میلیون دالر در سراسر این کشور ساخته خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *