جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

افغانستان؛ عضویت در شورای عالی حکومت‌داری شهری و ساخت 7 هزار آپارتمان جدید

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

اخیرا علاوه بر تغییر چهره شهر کابل در حوزه ساختمان سازی که بیشترین آن از سوی وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان انجام می شود، این کشور توانسته برای اولین بار عضویت شورای عالی حکومت‌داری شهری جهان را نیز به دست آورد.

مقام‌های وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان می‌گویند که ایجاد سیاست‌های مشخص مسکن‌ و توسعه شهری در افغانستان، طرح و ارایه پیشنهاد‌های سازنده در مورد این کشور و کشور‌های آسیا و اوقیانوسیه در کنفرانس ترتیب اجندای بیست سال  (UN-HABITAT)از جمله مواردی بود که موجب شد افغانستان بیشترین آرا را از میان کاندیدای معتدد برای عضویت شورای عالی حکومت داری شهری جهان، بدست آورد و عضو این شورا شود.

نیلوفر لنگر، سخنگوی وزارت شهرسازی افغانستان به خبرنامه گفت که عضویت افغانستان در این شورا، پیامد‌های ارزنده‌ای برای افغانستان دارد و زمینه‌ی توسعه شهرها و فراهم‌آوری حمایت‌های بزرگ جهانی را در بخش مسکن، فراهم می‌کند.

MUDH1
سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن افغانستان در بیست و ششمین اجلاس شورای عالی حکومت‌داری شهری جهان

مسکن‌

مقام‌های حکومت افغانستان می‌گویند که در سال جاری خورشیدی حدود ۵۰۰ پروژه را در بخش شهرسازی و مسکن، روی دست دارند. آنان تاکید دارند که روی این پروژه‌ها در سال جدید خورشیدی به‌گونه‌ی جدی کار خواهند کرد و امیدوارند که تا پایان سال جاری خورشیدی کار آنها تکمیل شود.

مقام‌ها در وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان می‌گویند که این پروژه ها در چارچوب برنامه‌های تحکیم ثبات، مسکن، ساخت ‌و ساز طرح شهری و برنامه بهسازی و نوسازی انجام خواهد شد.

نیلوفر لنگر، سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان به خبرنامه گفت که این وزارت در سال جاری خورشیدی برنامه‌های بیشتری نسبت به سال‌های قبل دارد.

براساس مطالعه‌ی که وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان به همکاری یکی از نهادهای خصوصی مهندسی داشته، برآورد شده است که در حال حاضر، افغانستان دست کم به ۲‌ میلیون مسکن نیاز دارد.

نیلوفر لنگر، سخنگوی وزارت شهرسازی ومسکن
نیلوفر لنگر، سخنگوی وزارت شهرسازی ومسکن

مقام‌های وزارت شهرسازی افغانستان می‌گویند که ساخت ۲ میلیون مسکن، کار ساده‌ای نیست، به این دلیل آنان برنامه ملی مسکن را ایجاد کرده اند که بتوانند در چوکات آن مطالعه علمی و دقیق در این زمینه انجام دهند و تصویر واضح از شهرهای افغانستان بدست آورند.

نیلوفر لنگر، سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان می‌گوید که در این مطالعات، وضعیت اجتماعی، اقتصادی، جیولوژیکی و طبیعی هر شهر در نظر گرفته خواهد که بر اساس وضعیت آن مدل مسکن‌سازی برای آنان طرح خواهد شد.

به‌گفته‌ی مقام‌های وزارت شهرسازی افغانستان طرح وبرنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته و مدل‌هایی نیز برای اجرای آن تعیین شده است. بودجه‌ی مطالعات این پروژه حدود ۲میلیون دالر است که از سوی حکومت افغانستان پرداخت می‌شود و تاکنون این برنامه حدود ۴۵۰ میلیون دالر حمایت بین‌المللی را جذب کرده است.

برنامه‌های توسعه‌ای دیگر این وزارت در چارچوب برنامه تحکیم‌ و ثبات عملی خواهد شد. این برنامه بیشتر بر ولایت های کمتر توسعه‌یافته تمرکز دارد. این برنامه بیشتر به ساخت تعمیرها و تاسیسات دولتی می‌پردازد که شامل ترمیم و تحکیم نیز می‌شود.

MUDH2
برنامه‌های توسعه‌ای دیگر این وزارت در چارچوب برنامه تحکیم‌ و ثبات عملی خواهد شد

سرمایه‌گذاری چشم‌گیر

مقام‌های وزارت شهرسازی و مسکن می‌گویند که مسکن یکی از عمده‌ترین چالش‌ها در افغانستان است و این وزارت در حال حاضر برای ساخت مجتمع‌های مسکونی ۶.۳ میلیارد افغانی هزینه کرده است.

شهرک خواجه رواش، شهرک خوشحال‌خان، شهرک امارات و شهرک سنایی و بنایی از جمله پروژه های بزرگ شهرسازی و مسکن در افغانستان می‌باشد.

بزرگ‌ترین پروژه خانه‌سازی افغانستان در منطقه خواجه رواش در شمال شرق شهر کابل در ماه سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی به بهره برداری سپرده شد. این پروژه شامل ۷۸ بلاک و ۲۰۱۴ آپارتمان می‌باشد.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در برنامه بهره برداری این شهرک گفت که حکومت افغانستان با تدوین قوانین و مشارکت بخش خصوصی و حل مشکل زمین، کمبود مسکن را در افغانستان کاهش خواهد داد.

MUDH4
شماری از مقامات حکومت افغانستان در برنامه بهره برداری پروژه‌ی خانه‌سازی خواجه رواش

او افزود که بخش خصوصی افغانستان در بانک‌های دوبی حدود ۱۶ الی ۱۸ میلیارد دالر سرمایه دارد و در پاکستان نیز سرمایه افغانها حدود ۱۰ میلیادر دالر بر آورد شده‌است.

شهرک خوشحال‌خان، از پروژه‌های دیگر وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان که دارای بیش از 300 آپارتمان رهایشی می‌باشد. این اپارتمان ها در ماه سنبله سال گذشته‌ی خورشیدی به بهره برداری سپرده شد.

پروژه شهرک خوشحال خان دارای ۲۱۰۰۰ متر مربع مساحت بوده و تعداد اپارتمان‎های آن به ۳۱۲ می‌رسد که ۸ بلاک در ده طبقه اعمار شده‎است. بر اساس معلومات وزارت شهرسازی و مسکن در این پروژه ۱.۳ میلیارد افغانی حکومت و سکتور خصوصی به مصرف رسیده‌است.

وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان در ماه میزان سال گذشته‌ی خورشیدی، قرارداد ساخت دو شهرک رهایشی را‌ منعقد کرد.

به گفته‌ی مقام‌های این وزارت با بهره برداری شهرک های بنایی و سنایی، جمعن به تعداد ۸۴ ساختمان که شامل ۳۷۸۰ باب آپارتمان رهایشی می‌شود در اختیار متقاضیان مسکن قرار می گیرد. مجموع سرمایه‌گذاری روی این شهرک ها بیش  از ۱۱ میلیارد افغانی بیان شده است.

قرارداد شروع به کار شهرک سنایی و بنایی در ماه میزان سال گذشته خورشیدی به امضا رسید
قرارداد شروع به کار شهرک سنایی و بنایی در ماه میزان سال گذشته خورشیدی به امضا رسید

شهرک بنایی در سال ۱۳۹۳ در ساحه‌ای به مساحت حدود ۹۳٫۷ جریب زمین تهداب گذاری شده بود که شامل ۲۵ بلاک و ۱۴۰۰ آپارتمان رهایشی می شود که هر کدام در ۹ طبقه طراحی شده است.

شهرک حکیم سنایی با مساحت ۱۰۳ جریب زمین که ملکیت تصدی خانه‌سازی می باشد، در سال ۱۳۹۳ اساس گذاشته شده بود که شامل ۵۹ بلاک و ۲۳۸۰ آپارتمان می شود.

کمک 500 میلیون دالری هند در بخش ساخت مسکن‌ و سرمایه‌گذاری 72میلیون دالری چین از جمله سرمایه‌گذاری‌های دیگر در بخش مسکن و خانه‌سازی در افغانستان می‌باشد. به گفته‌ی مقام‌های وزارت شهرسازی افغانستان دو پروژه بزرگ دیگر خانه سازی توسط چین و قطر اجرا خواهد شد که به ترتیب ۱۰ هزار و یک هزار آپارتمان در کابل خواهد ساخت.

مقام‌ها در وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان می‌گویند که مهم‌ترین برنامه این وزارت حل مشکل مسکن در افغانستان است. این مقام‌ها می‌گویند که بخاطر حل این مشکل، وزارت شهرسازی افغانستان “برنامه ملی مسکن” را راه اندازی کرده است.

نیلوفر لنگر، سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن افغانستان به خبرنامه گفت که در چارچوب این برنامه، تمام ولایات افغانستان به شمول مرکز مورد مطالعه جفرافیایی، اقتصادی و اجتماعی قرار می‌گیرد و هم‌چنان مدل های مختلف مسکن برای هر ولایت طرح‌ریزی می‌شود.

MUDH5
مقامات وزارت شهرسازی افغانستان می‌گویند که حل مشکل مسکن یکی از اولویت‌های این وزارت می‌باشد

این وزارت هم‌چنان برنامه “حمایت از توسعه شهری” را به عنوان یکی از برنامه های بزرگ در سال جاری خورشیدی طرح‌ریزی کرده است. مقام‌های وزارت شهرسازی و مسکن می‌گویند که تا کنون برای این پروژه، حدود 200 میلیون دالر حمایت بانک جهانی را در بدست آورده است.

سخنگوی وزارت شهرسازی تاکید می‌کند که “در چارچوب این برنامه، بخش دوم کار ما بیشتر روی شهرسازی تمرکز می‌کنیم که بتوانیم پلان استراتژیک مشخص برای شهرهای افغانستان ایجاد کنیم و در ضمن وضعیت غیر پلانی شهرهای افغانستان را به پلانی تبدیل کنیم.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان