24 ساعت در افغانستان؛ از نابودی 49 تروریست تا سقوط یک ولسوالی در عملیات بهاری شورشیان

رسانه‌های پاکستان از کشته‌شدن مولوی داوود یک فرمانده ارشد طالبان در شهر پیشاور این کشور خبر داده اند.

گروه طالبان گفته است که مولوی داوود از اعضای برجسته این گروه بوده و رسانه‌های افغانستان از او به عنوان عضو شورای پیشاور طالبان یاد کرده اند.

گفته می شود که این رهبر طالبان در زمان حاکمیت این گروه بر افغانستان، والی کابل بوده است.

به گزارش بی بی سی، مولوی داوود قبلن توسط دولت پاکستان بازداشت شده اما به درخواست حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان در سال 2014 میلادی آزاد شد؛ پس از رهایی او هیچگاهی به  روند مصالحه افغانستان نپیوست.

گروه داعش مسوولیت این قتل را به عهده گرفته است.

ISIS militant
درگیری بین گروه طالبان و داعش در روزهای اخیر شدت گرفته است. در تازه ترین درگیری بین این دو گروه در ولسوالی درزآب ولایت جوزجان بیش از 144 تن کشته و زخمی شدند

گزارش شده که درگیری بین گروه طالبان و داعش در روزهای اخیر شدت گرفته است. در تازه ترین درگیری بین این دو گروه در ولسوالی درزآب ولایت جوزجان بیش از 144 تن کشته و زخمی شدند.

طالبان بیشترین تلفات را در این درگیری ها دیده است.

اعلامیه وزرات دفاع

همزمان با این رویداد، مقام های وزارت دفاع افغانستان از کشته و زخمی شدن 49 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت های مختلف این کشور خبر داده است.

مقام های وزارت دفاع افغانستان گفته است که در نتیجه عملیات صورت گرفته در ولایت های ننگرهار، کاپیسا، لغمان، پکتیکا، لوگر، قندهار، ارزگان، زابل، هرات، قندوز، فاریاب، بغلان، تخار و هلمند 31 تروریست کشته و 18 تن دیگر زخمی شده اند.

در همین حال افراد گروه داعش در ننگرهار هدف حمله نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته و 6 تن اعضای این گروه توسط نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

taliban-train
طالبان از آغاز عملیات منصوری خبر داده اند

وزرات دفاع افغانستان هم‎چنین از کشته شدن 8 طالب در فراه و 9 تن دیگر در قندهار خبر داده است.

عملیات منصوری

در همین حال، گروه طالبان با نشر اعلامیه‎ای از آغاز عملیات بهاری “منصوری” خبر داده است.

این گروه اعلام کرده است که نام منصوری را با توجه به دستاوردهای ملا اخترمحمد منصور رهبر پیشن این گروه، برای عملیات بهاری شان انتخاب کرده است.

در این اعلامیه آمده است که طالبان تلاش می کند که در عملیات “منصوری” از تاکتیک های کار گیرند که به جان و مال شهروندان غیرنظامی افغان آسیبی نرسد.

با این حال وزارت دفاع افغانستان، در واکنش به اعلامیه طالبان گفته است که همه نقشه های تروریستی را تحت نام “منصوری” خنثی می کند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته است که” تبلیغات واهی عناصر تروریستی مانند گذشته فقط تخریبات بیشتر و تلفات مردم بی بضاعت افغانستان را در برخواهند داشت.”

Zebak District
گفته می‌شود این تصویر از حمله‌ی طالبان بر ولسوالی زیباک ولایت بدخشان گرفته شده که صبح امروز به دست این گروه سقوط کرد / عکس: رسانه‌های اجتماعی

سقوط یک شهرستان

همزمان با این تحولات، مقام های محلی ولایت بدخشان از سقوط شهرستان زیباک این ولایت به دست طالبان خبر داده اند.

سلطان محمد یفتلی، فرمانده پلیس ولسوالی زیباک گفته است که نیروهای افغان که در حال جنگ با طالبان بودند از این منطقه عقب نشینی کرده و به ولسوالی اشکاشم رفته اند.

طالبان روز گذشته همزمان با آغاز عملیات بهاری “منصوری” این ولسوالی را تصرف کردند.

آقای یفتلی می گوید این ولسوالی اکنون در تصرف طالبان است و نیروهای افغان دورتر از این ولسوالی در حال جنگ با این گروه است.

در حال حاضر ولسوالی های یمگان و وردج بدخشان نیز تحت کنترول طالبان قرار دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *