24 ساعت در افغانستان؛ از دستگیری فرمانده داعش در زابل تا ادامه نبردها در تخار

مقامات محلی در ولایت زابل از دستگیری یکی از فرماندهان مهم گروه داعش در این ولایت خبر داده اند.

میرویس نورزی فرمانده پولیس این ولایت به صدای آمریکا گفته است که خالد آخند زاده فرمانده عمومی گروه داعش در این ولایت با 5 تن از افرادش در نتیجه عملیات مشترک شب گذشته نیروهای امنیتی افغانستان و ناتو، در زابل دستگیر شده است.

به گفته این مقامات محلی، فرمانده داعش در ولسوالی خاک افغان زابل دستگیر شده است که خارج از کنترل دولت قرار دارد. آقای نورزی افزوده که در این عملیات شبانه، شش داعشی دیگر نیز کشته شده اند که در میان آن ها، اتباع خارجی نیز شامل هستند.

پیش از این نیز در مورد حضور افراد گروه داعش در این منطقه گزارش هایی منتشر شده بود. نمایندگان زابل در مجلس به خبرنامه گفته بودند که ولسوالی خاک افغان، در 12 سال گذشته از کنترل دولت خارج بوده و تبدیل به پایگاه امنی برای تروریستان شده است.

جنگ در تخار

در همین حال، نبرد میان نیروهای امنیتی افغانستان با افراد گروه طالبان در ولسوالی استراتژیک درقد ولایت تخار هم چنان ادامه دارد. افراد طالبان روز گذشته به ولسوالی درقد این ولایت حمله کرده بودند.

سنت الله تیمور، سخن گوی والی تخار گفته است که حمله روز گذشته طالبان برای تصرف مرکز این ولسوالی با شکست مواجه شد اما یک پاسگاه پولیس به کنترل طالبان در آمده است. او گفته است، طالبان 7 پولیس این پاسگاه امنیتی را کشته و دو تن دیگر را به اسارت گرفته اند.

Takhar-and-Ay-khanum
سخنگوی والی تخار می‌گوید که طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی افغانستان از خانه های مسکونی و مردم، به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند

سخن گوی والی تخار گفته است که طالبان مسیر های رسیدن به این ولسوالی را ماین گذاری کرده اند. آقای تیمور می گوید که طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی افغانستان از خانه های مسکونی و مردم این منطقه، به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند که موجب کندی عملیات نظامی گردیده است.

این ولسوالی در شمال تخار و در نزدیکی کشور تاجیکستان واقع شده است. در سال های گذشته نیز طالبان توانسته بودند این ولسوالی را از کنترل دولت خارج سازند.

حمله بر طالبان و القاعده

از سوی دیگر مقامات وزارت دفاع  افغانستان نیز از کشته و زخمی شدن 50 تروریست در یک شبانه روز گذشته خبر داده اند.

مقامات این وزارت گفته اند که در نتیجه عملیات های صورت گرفته در ولایت های ارزگان، تخار، لوگر، غزنی، فاریاب و هلمند 33 تروریست از جمله 3 تن از  اعضای گروه القاعده کشته شده و 15 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

ansf2
مقامات وزارت دفاع افغانستان نیز از کشته و زخمی شدن 50 تروریست در یک شبانه روز گذشته خبر داده اند

در ولایت ارزگان 14 طالب به دست نیروهای امنیتی کشته شده و 9 تن زخمی شده اند. این عملیات در اطراف شهر ترینکوت مرکز این ولایت صورت گرفته است که سال گذشته در محاصره نیروهای طالبان قرار داشت.

هم چنین گفته شده است که 3 عضو گروه القاعده در ولایت لوگر هدف حملات هوایی نیروهای نظامی افغانستان قرار گرفته و کشته شده اند. این حمله هوایی در ولسوالی چرخ انجام شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *