عملیات خالد؛ حملات تهاجمی علیه گروه های تروریستی در سال 96 به صورت رسمی آغاز شد

مقامات وزارت دفاع افغانستان از آغاز رسمی عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی به نام “خالد” در سراسر این کشور خبر می دهند.

عملیات خالد، نام عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی افغانستان علیه گروه های تروریستی برای سال 96 است که از امروز( 27 حمل)، در ولایت های مختلف این کشور آغاز گردیده است.

جنرال مراد علی مراد معاون ریاست ستاد مشترک ارتش افغانستان می گوید که عملیات خالد، از صبح امروز در ولایت های ننگرهار، سرپل، فاریاب، قندوز، هلمند، ارزگان، بادغیس و فراه به صورت رسمی آغاز گردید.

به گفته او نیروهای زمینی و هوایی این کشور با اجرای عملیات نظامی خالد، حالت تهاجمی دارند و افراد و مراکز تروریستان در سراسر این کشور هدف حملات زمینی و هوایی قرار می گیرند.

general-soluting
جنرال مراد علی مراد، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان

سالی پر چالش

معاون ستاد مشترک ارتش افغانستان می گوید که سال 96 نسبت به سال گذشته برای این کشور، سالی “پرچالش تر” خواهد بود چرا که به گفته او “گروه های ترویستی با حمایت حامیان خارجی شان، برای گسترش  جنگ و ناامنی در این کشور تلاش می کنند.”

اما او تاکید کرد که نیروهای امنیتی این کشور نیز قوی تر از سال گذشته بوده و با حمایت نیروهای بین المللی، آماده مقابله با تهدیدهای امنیتی این گروه ها هستند.

ننگرهار

معاون ستاد مشترک ارتش افغانستان می گوید که در حمله سه روز قبل نیروی هوایی آمریکا به مواضع گروه داعش در ولایت ننگرهار، بیش از 96 داعشی که در میان شان اتباع خارجی نیز شامل هستند، کشته شدند.

moab
سه روز قبل مراکز داعش در ولسوالی اچین ننگرهار هدف این بمب غیر هسته‌ای قرار گرفت

به گفته آقای مراد، این گروه در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، مراکز استراتژیک و پناه گاه های امنی برای خود ایجاد کرده بود که نیاز بود برای از بین بردن آن، از حمله هوایی و بمب مادر استفاده گردد. او هم چنین از احتمال افزایش تلفات داعش در این حمله خبر داد.

تهدیدی برای همه

این مقام بلند پایه ارتش افغانستان گروه داعش را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه از جمله روسیه می داند. او گفت که داعش یک گروه تروریستی قوی و خطرناک نه تنها برای افغانستان بل که برای همه کشورهای منطقه از جمله روسیه است و مقابله با این تهدیدها نیز نیازمند همکاری همه کشورها با افغانستان است که در خط نخست مبارزه علیه گروه های تروریستی قرار گرفته است.

ارزیابی امنیتی

معاون ریاست ستاد مشترک ارتش افغانستان با اشاره به سفر مک ماستر مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا که صبح امروز وارد کابل شده است، گفت که او برای ارزیابی وضعیت امنیتی و چگونگی پیش برد مبارزه مشترک علیه تهدیدهای تروریستی وارد افغانستان شده و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

atmar
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا قرار است با مقامات ارشد افغانستان دیدار و گفتگو کند

او گفت که افغانستان انتظار دارد تا در سفر مشاور امنیت ملی رییس جمهور ترامپ، تهدیدهای امنیتی گروه های ترویستی مختلف و هم چنین مداخلات کشورهای خارجی در امور افغانستان به خوبی بررسی شده و مطابق با آن نیروهای امنیتی افغانستان نیز تجهیز و حمایت شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *