جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
11 بازدید

راز جوانی؛ 20 نکته در باب جلوگیری از پیری زودرس در افغانستان

خواندن 7 دقیقه
0
(0)

داشتن پوست شاداب و جلوگیری از پیری زودرس یکی از مسائل مورد توجه همگان است. اما ظاهرا این موضوع آن گونه که نیاز است مورد توجه قرار نگرفته و راه حل های آن نیز مورد بحث نبوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افغان ها دچار پیری زودرس می باشند و دلیل پیری را به عوامل متعددی ربط می‌دهند. چنان که تازه‌ترین گزارش سیگار نشان می دهند که 71 درصد شهروندان افغان ناامید اند و در عین حال بر اساس گزارش خبرنامه 50 درصد مردم افغانستان به افسردگی مبتلا می باشند.

اما همه این ها به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید پوست شادابی داشته باشید و یا جوانی خود را حفظ کنید.

تنهایی را ترک کنید

همه چیز در تنهایی سراغ تان می‌آید؛ بیشتر در جمع باشید، بگویید و بخندید، همه را دوست داشته باشید و به خودتان کمک کنید تا افسرده نشوید. این گونه به شادابی و جوانی خود کمک می کنید.

friends1

همیشه رییس نباشید

ریس بودن و کنترول کردن برای این که همه چیز عالی انجام شود، خیلی وقت‌ها شما را اسیر خود می‌کند و اجازه نمی‌‎دهد که بدون استرس نفس بکشید. شاید همه چیز آن طور که می‌خواهیم انجام نشود ویا اشتباه شود، خوب است از اشتباه‌های خود یاد بگیریم و بر آن مورد بخندیم تا موفق شویم.

طعم بخشندگی را بچشید

بخشندگی تنها به معنای دادن پول و فراهم ‌آوری امکانات برای افراد نیست. اشتباهات را بر خود و بر دیگران ببخشید؛ همه افراد اشتباه می‌کنند و به قدر کافی خسته می‌شوند. انبار کردن کینه و حسادت سبب پیری می‌شود. گاهی هم صحبت شدن با افراد و لبخند زدن با آنان و در کنار آن راهنمایی دیگران حس خوبی دارد و سبب جوان ماندن می‌شود.

تفریح کنید

هیچ انسانی بی کس نیست. با نزدیکان تان تفریح کنید و ناگفته های تان را با هم بگویید و برای فردا نگذارید تا شاد باشید.

خواب کافی داشته باشید

شب‌ها کم‌تر از 5 ساعت می خوابید. کم خوابی نه تنها باعث ایجاد پف سیاه زیر چشم‌ها می‌شود، بل که طول عمرتان را هم پایین می آورد. خواب مطلوب بین محدوده هفت تا هشت ساعت به موقع است که می‌تواند کمک کند که جوانی تان را حفظ کنید و دیر‌تر پیر شوید.

کمبود خواب بر سلامت بدن اثر سوء می‌گذارد و پوست هم به همان اندازه آسیب خواهد دید. بر اثر کمبود خواب سلول ها و بافت ها نمی‌توانند خود را ترمیم کنند و سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و فرد زودتر پیر می‌شود.

 

تغذیه سالم نمایید

خوراکی ها  و وعده های غذایی از فاکتور های مهم است که شما را زود تر یا هم دیر‌تر پیر می‌کند. غذاهای که سبب پیری ‌می‌شود شامل غذاهای سرخ شده و مصرف زیاد شیرینی است.این نوع غذا هاست که  وزن را بالا می‌برد و می‌‌تواند سبب پیری شود و هر فرد باید تا حد ممکن خوردن این غذا ها را کاهش دهد. سر وقت بیشتر از سبزی‌ها و میوه تغذیه کند. افرادی که به طور نامنظم و خارج از ساعت بیولوژیکی بدن شان غذا می‌خورند، بیشتر در معرض چاقی، دیابت و سندروم متابولیک قرار دارند.

سبزي‌ها، سالاد، مغز، ميوه هاي خشك شده و ميوه هاي تازه بايد در رژيم غذايي شما گنجانده شود. اگر مي‌خواهيد سلامت داشته باشید مصرف اين مواد غذايي ضروري است. البته بايد از مواد مخدر و غذاهاي حاضري هم صرف نظر كنيد. خوردن میوه ها و سبزیجات متنوع و آنتی اکسیدان موجود در این مواد گیاهی مانع از آسیب سلول‌های پوست در نتیجه وجود رادیکال های آزاد می‌شود.

young

سیگار نکشید

سیگار باعث شکسته شدن کلاژن پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌گردد و سبب مشکلات تنفسی می‌شود و در نتیجه این مشکلات اکسیژن کافی به خون نرسیده و شادابی پوست را از بین می‌برد.

ماهی بخورید

این غذای دریایی سرشار از پروتیین و اسید چرب امگا 3 می‌باشد که برای سلامت و شادابی پوست لازم است.

سویا بخورید

ترکیبات موجود در سویا به ترمیم آسیب های پوست کمک می‌کند.

مصرف کاکاو

کاکاو حاوی 2 نوع فلاونول اپی کاتچین و کاتچین می باشد که مانع از آسیب های نور خورشید به پوست می شود و جریان خون به پوست را ارتقا می بخشد و باعث می شود که پوست نرم تر شود.

زیاد قهوه ننوشید

از نوشیدن قهوه و چای سیاه بیش از حد خوداری کنید و در عوض نوشيدن 10 تا 12 ليوان آب در روز يك روش موثر براي دفع سموم از بدن است.

از پوست خود مراقبت کنید

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. زیرا این موضوع اولین و مهم ترین عامل بروز چین و چروک صورت است. این عامل حتا موثرتر از فاکتور وراثت در این زمینه عمل می‌کند.

بهداشت پوست داشته باشید

شستشوی پوست یک فرآیند مهم است که باعث جوانی پوست می‌شود. پوست صورت در طول شبانه روز مقادیر زیادی چربی، گرد و خاک، آرایش و مواد مختلفی را جذب می‌کند که تنها استفاده از یک پاک کننده مناسب می‌تواند به زدودن آنها کمک کند.

سعی کنید برای این منظور از تمیز کننده‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند چای سبز و سفید، ویتامین C و اسید‌های آلفا هیدروکسی هستند استفاده کنید.

beauty1

با آب گرم شروع کنید

زمانی که می‌خواهید پوست خود را تمیز کنید، خیلی مهم است که از آب گرم استفاده نمایید. این کار منافذ پوست را باز می‌کند، که می‌توانید پوست تان را از باکتری ها، آلودگی، چربی اضافی و سلول‌های مرده تمیز کنید. همچنین آب گرم از هرگونه التهاب جلوگیری خواهد کرد.

با آب سرد شوک وارد کنید

پس از این که صورت تان را شستید، باید صورت خود را با آب خیلی سرد آبکشی کنید. حرارت سرد باعث می‌شود منافذ پوست تان بسته شود. منافذ بسته از ایجاد هرگونه آلودگی، باکتری و سلول‌های مرده و نهایتن از به وجود آمدن جوش ها جلوگیری کرده خون بیشتر جریان پیدا می‌کند.

beauty

از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید

هیدراتاسیون یکی از عوامل مهم سلامت و زیبایی پوست است که در مقابل آسیب‌های اشعه ماورای بنفش و آلودگی‌ها از شما محافظت می‌کند و تولید کلاژن و آلاستین را بهبود می‌بخشد. روزانه حداقل دو بار از مرطوب‌کننده‌های غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید. این کار را به آرامی و ملایمت انجام دهید.

مرطوب‌کننده شما باید حتما حاوی ویتامین C باشد. ویتامین C از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث شفاف و درخشنده‌شدن پوست شما می‌شود.

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

به وسیله ضد آفتاب پوست خود را از گرما و آفتاب محافظت کنید. چرا که آفتاب و گرما باعث پیر شدن زودتر از موعد پوست می‌شوند. سعی کنید استفاده از ضد آفتاب برای شما به صورت یک عادت درآید و حتا در روزهای ابری و زمستانی نیز ضد آفتاب را فراموش نکنید.

لایه‌برداری

پوست شما نیاز دارد در هفته دوبار لایه‌برداری شود. این کار را جدی بگیرید. از لایه‌بردارهایی که دانه‌های درشت و نامنظم دارند استفاده نکنید. به جای آن از لایه‌بردارهایی با الیاف مصنوعی و ریز استفاده کنید.

آرایش‌کردن

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مقدار قابل قبولی از پپتید و گلیسیرین باشند. گلیسیرین باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و پپتید به تولید کلاژن کمک می‌کند. شما می‌توانید از این محصولات قبل از استفاده از مواد آرایشی استفاده کنید.

درمان در طول شب

هر هفته یک شب از ماسک‌های غنی از آنزیم‌ها استفاده کنید. کرم‌هایی که در طول شب استفاده می‌کنید باید قوی‌تر باشند. لایه‌بردارها و محصولات بدون روغن می‌توانند در افزایش هیدراتاسیون به شما کمک کنند.

به‌دنبال محصولاتی بگردید که حاوی پلی‌پپتید باشند

این محصولات باعث جوانسازی و بازسازی پوست می‌شوند. محصولات حاوی گلیکولیک و اسید سالیسیلیک می‌توانند در هیدراتاسیون به شما کمک کنند. رتینول نیز برای خوش فرم شدن پوست‌های نازک، تحریک بازسازی سلولی، کاهش خطوط ریز و درخشندگی پوست مفید است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان