جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

عملیات تهاجمی؛ کشته و زخمی‌شدن بیش از 250 طالب و داعشی در افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در دهمین روز از فصل بهار در سال جدید خورشیدی که در افغانستان فصل افزایش جنگ ها و شدت یافتن حملات گروه های تروریستی می باشد، نیروهای امنیتی این کشور توانسته اند تلفات سنگینی را به گروه طالبان در ولایت های ننگرهار، فراه، هلمند و غزنی وارد کنند.

به گفته مقامات وزارت دفاع افغانستان در یک شبانه روز گذشته بیش از 170 تن از تروریستان که 4 فرمانده محلی طالبان نیز شامل هستند، کشته شده و بیش از 80 تن دیگر زخمی شده اند.

نیروهای امنیتی این کشور در روزهای نخستین فصل بهار بر شدت عملیات های شان افزوده اند. روز گذشته نیز نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند، 20 فرمانده محلی این گروه را در نقاط مختلف این کشور نابود سازند.

مقامات وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن ۲۰ فرمانده محلی گروه طالبان در 24 ساعت گذاشته خبر داده اند

مسوولان ارشد امنیتی افغانستان پیش از این گفته بودند که در سال جاری این نیروها برای مبارزه با گروه های تروریستی، تاکتیک تهاجمی خواهند داشت.

ننگرهار

در این ولایت که از ولایت های ناامن افغانستان به شمار می رود، طالبان و داعش هدف حملات سنگین نیروهای مشترک پولیس و ارتش این کشور قرار گرفته اند.

در این عملیات ها 67 تن از افراد طالبان از جمله یکی از فرماندهان این گروه کشته شده اند. این عملیات های نظامی در ولسوالی های خوگیانی و کوت صورت گرفته است.

مقامات وزارت دفاع افغانستان هم چنین می گویند که در ولسوالی های نازیان و ده بالا نیز، 9  داعشی کشته شده اند.

ISIS
مقامات وزارت دفاع افغانستان می گویند که در ولسوالی های نازیان و ده بالای ولایت ننگرهار، 9 داعشی را کشته شده اند

 فراه

گروه های تروریستی در فراه نیز روز بدی داشته اند. در این ولایت جنوب غربی و ناامن این کشور، 140 تروریست کشته و زخمی شده اند. در این عملیات ها که در ولسوالی های شیوان و بالا بلوک صورت گرفته مراکز تجمع تروریستان هدف حملات قوای امنیتی افغانستان قرار گرفته که در نتیجه 70 تن کشته و 70 تن دیگر زخمی شده اند.

 هلمند

کشته شدن 3 فرمانده محلی طالبان به همراه نابود ساختن ده ها کیلوگرم تریاک از دستاوردهای نیروهای امنیتی در این ولایت بوده است.

مقامات امنیتی این کشور گفته اند که در عملیات هدفمند نیروهای امنیتی 3 فرمانده طالب در ولسوالی های کجکی و نوزاد کشته شده اند.

helmand
کشته شدن 3 فرمانده محلی طالبان به همراه نابود ساختن ده ها کیلوگرم تریاک از دستاوردهای نیروهای امنیتی در ولایت هلمند بوده است.

غزنی

در این ولایت نیز که برخی ولسوالی های آن در کنترل طالبان قرار دارد، در ولسوالی های ناامنی مانند اندر، مقر و گیرو 22 طالب کشته شده و 15 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان