نخست وزیر پاکستان دستور آنی بازگشایی مرز کشورش با افغانستان را صادر کرد

نوازشریف، نخست پاکستان صبح امروز دستور بازگشایی بی‌درنگ مرزهای پاکستان با افغانستان را صادر کرده است.

روزنامه‌ی دان پاکستان در گزارشی نگاشته است که آقای شریف صبح امروز (دوشنبه 20م ماه مارچ) دستور بازگشایی آنی و بدون قید و شرط مرزهای کشورش با افغانستان را صادر کرده است.

آقای نخست وزیر تصمیم بازگشایی گذرگاه‌های پاکستان با افغانستان را به عنوان حسن نیتی نسبت به این کشور در نظر گرفته است.

این روزنامه در ادامه می‌افزاید که تصمیم آقای شریف بنا بر روابط مشترک مذهبی، فرهنگی و تاریخی که هردو کشور برخوردار اند، گرفته شده است.

ghani and sharif
این تصمیم آقای شریف بنا بر روابط مشترک مذهبی، فرهنگی و تاریخی که هردو کشور برخوردار اند، گرفته شده است

دان هم‌چنان می‌افزاید که نخست وزیر آن کشور امیدوار است که دولت افغانستان برای ازبین بردن مبناها و عاملانی که منجر به بسته شدن این مرز در این کشور شدند نیز اقدام جدی نماید.

شریف در ادامه گفته است که “صلح در افغانستان برای صلح و ثبات پایدار در منطقه ضروری است”.

نخست وزیر پاکستان همچنان گفته است که بسته‌ماندن طولانی‌مدت مرزهای کشورش با افغانستان، برخلاف منافع مردم و اقتصاد دو کشور است.

مزرهای بسته

مرزهای تورخم و سپین بولدک با پاکستان حدود یک ماه پیش در ۱۷ فبروری به‌روی کالاهای بازرگانی و شهروندان افغان بسته شد. در این یک ماه این گذرگاه‌ها تنها برای دو روز به منظور عبور و مرور شهروندان افغان که در دوطرف مرز گیر مانده بودند، باز شد.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان در صورت ادامه‌ی بسته ماندن مرز افغانستان-پاکستان، از قحطی سبزی و میوه در بازارهای افغانستان در آینده‌ی نزدیک ابراز نگرانی کرده بود

همزمان با این، بسته شدن مرز تورخم، تغییراتی جدی را در بهای سبزی و میوه در بازارهای افغانستان به ویژه در ولایت‌های مرزی این کشور با پاکستان ایجاد کرده است. این تغییرات نشان می‎‌دهد که بهای برخی از مواد اولیه نظیر سبزی و میوه در بازارهای کابل دو برابر شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *