جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در آستانه 1396؛ از کشته شدن 17 داعشی تا از بین رفتن 33 شورشی در افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در آخرین ساعات سال 1395، نیروهای نظامی افغانستان گروه های تروریستی در ولایت های ننگرهار، هلمند، قندوز، پکتیکا و فاریاب هدف قرار گرفته اند.

مقامات وزارت دفاع افغانستان اخیرا گفته‌اند که تقویت نیروی هوایی این کشور، یکی از اهداف و برنامه های این وزارت در سال جدید خورشیدی است.

ننگرهار

عملیات نظامی نیروهای امنیتی علیه گروه داعش در ولایت شرقی ننگرهار هم چنان ادامه دارد. در دو ولسوالی اچین و کوت افراد وابسته به این گروه هدف حملات هوایی قرار گرفته اند که در نتیجه 17 تن کشته شده اند.

گروه داعش در ولایت ننگرهار تمرکز زیادی داشته و در ماه گذشته با انجام عملیات شاهین 25، هدف حملات نیروهای پولیس و ارتش افغانستان قرار گرفته است.

supertekano
عملیات نظامی نیروهای امنیتی علیه گروه داعش در ولایت شرقی ننگرهار هم چنان ادامه دارد

 هلمند

در ولایت هلمند در جنوب افغانستان هم گفته شده که 4 تروریست در مرکز این ولایت یعنی شهر لشکرگاه هدف حملات هوایی قرار گرفته و کشته شده اند.

هلمند نیز یکی از ولایت های ناامن است که طالبان در آن حضور گسترده ای دارند و با تسلط بر برخی ولسوالی ها، یکی از تهدیدهای امنیتی جدی در این ولایت محسوب می شوند.

قندوز

حملات هوایی در ولایت قندوز نیز شورشیان را هدف قرار داده است. در این عملیات هوایی که  در ولسوالی دشت ارچی انجام شده، 3 طالب کشته شده و چندین مرکز تجمع این گروه از بین رفته است.

قندوز در ماه میزان سال جاری با حملات گسترده طالبان روبرو شد و بخش هایی از این شهر به دست این گروه افتاد. از آن زمان تاکنون ناامنی و جنگ در ولسوالی های مختلف این ولایت هم چنان ادامه داشته است.

defense2
در نتیجه حملات هوایی نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی برمل ولایت پکتیا 4 تروریست کشته شده است

پکتیکا

در ولایت پکتیکا نیز 4 تروریست در نتیجه حملات هوایی نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده اند. مقامات وزارت دفاع افغانستان می گویند که این حمله در ولسوالی برمل این ولایت صورت گرفته است.

فاریاب

یکی دیگر از ولایت هایی که نیروی هوایی افغانستان، تروریستان را هدف قرار داده است، ولایت ناامن فاریاب است.

مقامات وزارت دفاع افغانستان می گویند که در نتیجه حملات هوایی در ولسوالی خواجه سبزپوش فاریاب، 22 تروریست کشته شده و 13 تن دیگر زخمی شده اند.

فاریاب نیز در سال جاری شاهد ناامنی های گسترده بود. سقوط ولسوالی غورماچ این ولایت و نفوذ بالای طالبان در برخی دیگر از ولسوالی های فاریاب، یکی از نگرانی های امنیتی برای مردم و مسوولین محلی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان