هشدار به اپل؛ آیفون جان یک انگلیسی را در حمام گرفت

آیفون، محصولی از برند 228 میلیارد دالری اپل است که امسال (2017 میلادی) برای دهمین سال متوالی، عنوان معتبرترین شرکت فناوری اطلاعاتی در جهان را به خود اختصاص داد.

این محصول با پشتوانه و کارکرد تحسین‌برانگیزش کم‌تر دیده شده که مورد انتقاد قرار بگیرد. این بار اما برق‌گرفتگی یک شهروند انگلیس که در جریان چارج‌کردن مبایل همراهش اتفاق افتاده، به شدت خبرساز شده است.

این مرد 32 ساله‌ی پایتخت‌نشین، در اتفاق عجیبی، هنگام چارج‌کردن مبایل همراه خود در حمام مرده است.

تانیا، خانم مرد قربانی، داستان را این‌گونه بازگو می‌کند: “مدت‌زمانی که او (شوهرش ریچارد بول) در حمام بود طول کشید، زمانی که صدایش کردم جواب نداد، با اندکی تاخیر رفتم و درب حمام را باز کردم، دیدم که دستان و قفسه‌ی سینه‌اش کاملاً سوخته.” این خانم در ادامه گفته است که او نخست فکر کرده که ریچارد مورد حمله قرار گرفته است.

پولیس لندن پس از بررسی چگونگی به وقوع‌پیوستن این رویداد، گفته است که ریچارد بول (مرد قربانی) حین استفاده از مبایل همراه اش که آیفون بوده، دچار برق‌گرفتگی شده، می‌سوزد و می‌میرد. فرماندهی پولیس پایتخت بریتانیا مرگ آقای بول را تصادفی خوانده و خانم او را نیز آزاد می‌کند.

اما پس از این‌که معلوم شد مبایل همراه ریچارد بول، آیفون بوده، مردم در رسانه‌های اجتماعی، این برند نام‌آشنا را در سراسر جهان به رگبارِ انتقاد بسته اند. تا حدی که طب عدلی بریتانیا اعلام کرده است که برای جلوگیری از واقعه‌های مشابه، آنان، هشدارنامه‌ای به کمپنی اپل خواهند فرستاد.

وسایل سیم‌دار در حمام

قبل از این داستان، موارد نسبتاً مشابه دیگری نیز در آرشیف رسانه‌ها دیده می‎شود که منجر به مرگ یک یا چندین تن شده است.

چندی قبل در یک پرونده‌ای استفاده سشوار در حمام، باعث برق‌گرفتگی و مرگ یک شهروند آمریکا شده بود.

Hair drayer in bath
موجودیت وسایل طناب‌دار الکترونیکی یا سیم‌دار، در مناطق مرطوب مانند دست‌شوی و یا حمام به شدت خطرناک است / عکس: درال

نتیجه‌ی اخلاقی

فکت‌های بالا به خوبی ثابت می‌سازد که وسایل طناب‌دار الکترونیکی یا سیم‌دار، در مناطق مرطوب مانند دست‌شوی و یا حمام مرگ خاموش به بار می‌آورد و وجود آن‌ها در این اماکن به شدت خطرناک است، به خصوص زمانی که شما در خانه کودک نیز داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی اکبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *