ردپای طالبان در انفجارهای قندهار؛ دومین واکنش همایون عزیزی پس از ورود به کابل

والی قندهار می گوید انفجارهایی که دو ماه قبل در مهمان خانه این ولایت رخ داد، کار طالبان بوده و در بیرون از افغانستان برنامه ریزی شده بود.

دو ماه قبل زمانی که والی قندهار و دیگر مقامات محلی در مهمان خانه ولایت، در حال دیدار و گفتگو با سفیر و دیپلومات های امارات عربی متحده بودند، انفجارهایی رخ داد که منجر به کشته شدن بیش از 12 تن از جمله معاون والی، سفیر امارات و 5 دیپلومات این کشور شد. هیچ گروهی مسوولیت آن انفجارها را برعهده نگرفت.

اما والی قندهار در مصاحبه با بی بی سی فارسی می گوید، طالبان پس از آن که متوجه شدند در بین قربانیان، دیپلمات های امارات عربی نیز شامل هستند، برای این که روابط شان با امارات خراب نشود، مسوولیت حمله را نپذیرفتند.

گفته می‌شود این تصویر لحظاتی قبل از انفجار در مهمان‌سرای ولایت قندهار ثبت شده است
این تصویر لحظاتی قبل از انفجار در مهمان‌سرای ولایت قندهار ثبت شده است

همایون عزیزی والی قندهار در مصاحبه با بی بی سی فارسی گفته است که حدود 20 دقیقه پس از ورود مهمان ها دو انفجار در مهمان خانه روی داد. آقای عزیزی تایید کرده است که افرادی از داخل دفتر این ولایت با طالبان همکاری داشته اند.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان نیز طالبان را مسوول این حمله دانسته بود. او گفته بود که در آن انفجارها، از موادی استفاده شده که تابحال در این کشور دیده نشده و از بیرون افغانستان وارد شده است.

هیات مشترکی از کارشناسان امنیتی افغانستان، امارات و ناتو تحقیقات در مورد این حمله را آغاز کردند اما  تاکنون نتایج این تحقیقات اعلام نشده است.

همایون عزیزی والی قندهار گفته است که حدود 20 دقیقه پس از ورود مهمان ها دو انفجار در مهمان خانه روی داد
همایون عزیزی والی قندهار گفته است که حدود 20 دقیقه پس از ورود مهمان ها دو انفجار در مهمان خانه روی داد

والی قندهار نیز که در این انفجارها زخمی شده بود، برای درمان به فرانسه منتقل گردید و روز گذشته و پس از بهبود وضعیت سلامتی اش وارد کابل شد. او پس از ورود به میدان هوایی شهر کابل انجارهای صورت گرفته در مهمان خانه قندهار را ” مغلق، پیچیده و چند بعدی” دانست و گفت که دست استخبارات کشورهای منطقه در پشت این حمله بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *