ادامه تحقیقات؛ 24 تن در ارتباط با حمله‌ی مرگبار بر بیمارستان 400 بستر بازداشت شده اند

هیات بررسی حمله تروریستی به بیمارستان 400 بستر شهر کابل از بازداشت 24 تن در رابطه با این حمله خبر داده و می گویند، تحقیقات اولیه نشان می دهد که از داخل این بیمارستان هیچ گونه همکاری با مهاجمان صورت نگرفته است.

جنرال هلال الدین هلال معاون وزیر دفاع در امور کشف و استخبارات استراتژیک افغانستان که ریاست هیات بررسی رویداد تروریستی به این بیمارستان را برعهده دارد می گوید که از 24 تن در این رابطه که شامل محافظین، مسوولین امنیتی و دیگر افراد مشکوک هستند، تحقیقات ادامه دارد.

آقای هلال حمله به بیمارستان 400 بستر را حمله به منافع افغانستان دانست و گفت که “حمله به شفاخانه در خارج از افغانستان برنامه ریزی و طراحی شده و با شواهدی که به دست آمده است، هیچ شکی در این مورد وجود ندارد.” اما او در این مورد توضیح بیشتری نداد و گفت که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

رییس هیات تحقیق در مورد حمله به این بیمارستان نظامی هم چنین گفت که مهاجمان 5 تن بوده اند که شامل شهروندان داخلی و خارجی هستند. اما در مورد هویت شهروندان خارجی در این حمله اشاره  نکرد.

آقای هلال همکاری داکتران این بیمارستان با مهاجمان را با جدیت رد کرد و گفت تحقیقات نشان می دهد که از داخل این بیمارستان هیچ گونه همکاری با مهاجمان صورت نگرفته است.

با این حال آقای هلال گفت که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد، چرا که به گفته او حمله صورت گرفته پیچیده بوده و به تحقیقات بیشتری نیاز است.

استیضاح در 7 حمل

چهارشنبه هفته گذشته 4 مهاجم مسلح به بیمارستان نظامی 400 بستر در منطقه وزیر اکبرخان حمله کردند که درگیری نیروهای امنیتی با مهاجمان نزدیک به 7 ساعت به طول انجامید. این بیمارستان مرکز پزشکی مجهزی در شهر کابل است که به درمان زخمی ها و بیماران نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص دارد.

مهاجمان با ورود به ساختمان اصلی این بیمارستان به سوی بیماران و کارمندان آن تیراندازی کرده و با پرتاب نارنجک تلفات زیادی برجای گذاشتند.

نمایی از جریان درگیری در شفاخانه‌ی 400 بستر سردار محمد داوود خان

اگر چه مقامات امنیتی تلفات این حمله را 30 کشته و بیش از 50 زخمی عنوان کردند اما این آمار از سوی برخی از نمایندگان مجلس رد شد و گفته شد که تلفات برجای مانده بیش تر از آن چیزی است که اعلام شده است.

مجلس افغانستان در واکنش به این حمله در جلسه روز دوشنبه این هفته تصمیم به استیضاح وزرای دفاع، داخله و رییس امنیت ملی افغانستان گرفت اما در جلسه امروز چهارشنبه، گفته شد که تاریخ 7 حمل سال آینده به عنوان روز استیضاح این مسوولین امنیتی در نظر گرفته شده است؛ اقدامی که اعتراض برخی از نمایندگان مجلس را نیز در پی داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *