اقدامات امنیتی؛ از آزادسازی 32 تن دربند طالبان تا کشته‌شدن 29 تروریست در سراسر افغانستان

وزارت دفاع افغانستان گفته است که در عملیات نظامی مشترک نیروهای امنیتی افغانستان، 32 زندانی از نزد گروه طالبان در ولسوالی ناد‌‌‌‌ علی ولایت هلمند آزاد شده اند.

گفته شده که در میان زندانیان آزاد شده 4 پولیس هستند که در جریان جنگ های طالبان و نیروهای امنیتی در هلمند اسیر شده بودند. 28 غیر نظامی دیگر نیز که از این زندان طالبان آزاد شده اند اکنون به پایگاه نیروهای امنیتی در این ولایت منتقل شده اند.

در همین حال عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت های مختلف این کشور ادامه دارد.

پاک سازی طالبان

وزارت داخله افغانستان از ادامه عملیات نظامی علیه طالبان در ولایت های میدان وردک و ارزگان خبر داده اند.

گفته شده که در این عملیات نظامی با عنوان ” الماس” که به منظور سرکوب طالبان در ولایت میدان وردک راه اندازی  شده، 30 تن از طالبان کشته و زخمی شده اند.

ansf2
مقامات امنیتی از آغاز عملیات در ولسوالی‌های میدان وردک برای پاکسازی این مناطق از وجود طالبان خبر داده‌اند

به گفته مقامات وزارت داخله این عملیات از چند روز قبل در ولسوالی های دایمیرداد، نرخ، جلریز، سید آباد، چک و جغتو صورت گرفته که در نتیجه برخی از این ولسوالی ها از حضور طالبان پاک سازی شده  و 60 حلقه ماین نیز در این عملیات، کشف و خنثی گردیده است.

در یک خبر دیگر مقامات وزارت داخله اعلام کرده اند که در یک عملیات هدفمند نیروهای ارتش و پولیس این کشور در ولایت ارزگان که شب گذشته صورت گرفته 7 طالب کشته شده و 5 تن دیگر زخمی شده اند.

در این عملیات که در ولسوالی خاص ارزگان انجام شده، مقداری مهمات و سلاح نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

ادامه عملیات نظامی

در همین حال مقامات وزارت دفاع افغانستان از ادامه عملیات های نظامی در ولایت های مختلف افغانستان و کشته شدن 29 تروریست در یک شبانه روز گذشته خبر داده اند.

forces
مقامات وزارت دفاع از کشته شدن 29 تروریست در یک شبانه روز گذشته خبر داده اند

در این عملیات های نظامی که با حمایت نیروی هوایی افغانستان در ولایت های لغمان، کنر، کاپیسا، میدان وردک، پکتیا، قندهار، ارزگان، زابل، هرات، فاریاب و هلمند صورت گرفته است 26 تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع افغانستان 12 تروریست در ارزگان، 8 تن در قندهار، 5 طالب در بغلان و 4 تن دیگر در ولایت های میدان وردک و هلمند توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *