جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

پناهگاه‌ها در پاکستان؛ افغانستان به سرنخ‌های حمله انتحاری روز گذشته دست یافته است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

یک روز پس از حمله به شفاخانه نظامی 400 بستر در کابل، مقامات وزارت داخله افغانستان می گویند که در رابطه با چگونگی این حمله، به سرنخ ها و شواهدی دست یافته اند.

صدیق صدیقی سخن گوی وزارت داخله افغانستان در صفحه تویتر خود نوشته است که اگر چه گروه داعش مسوولیت حمله روز گذشته را برعهده گرفته اما تحقیقات در این مورد ادامه دارد تا مشخص شود که در پشت این حمله تروریستی چه گروهی بوده است.

به گفته ی صدیقی، تیم تحقیقاتی این کشور در جریان بررسی این حمله، به شواهد و سرنخ هایی دست یافته است اما تا نهایی شدن این بررسی ها نمی توان به صورت قطعی گفت که چه کسانی در پشت این حمله بوده اند.

در حمله روز گذشته به شفاخانه نظامی 400 بستر در شهر کابل، بیش از 30 تن کشته شده و بیش از 50 تن دیگر نیز زخمی شدند.

حوالی ساعت 9 صبح دیروز، 4 حمله کننده با لباس داکتران به این شفاخانه حمله کردند که در آن بسیاری از داکتران، کارمندان و بیماران این شفاخانه نظامی در کابل کشته و زخمی شدند.

حوالی ساعت 9 صبح دیروز، 4 حمله کننده با لباس داکتران به این شفاخانه حمله کردند

طالبان دست داشتن در این حمله را رد کردند اما گروه داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

پناهگاه‌های امن

سخن گوی وزارت داخله افغانستان هم چنین به وجود پناه گاه های امن برای گروه های تروریستی در پاکستان اشاره کرده و گفته است که این گروه های تروریستی حملات مختلفی را در داخل خاک افغانستان انجام داده اند.

صدیق صدیقی گفته است که ” گروه های تروریستی مانند داعش، طالبان، شبکه حقانی و بسیاری دیگر از شبکه های تروریستی منطقه ای، در پاکستان پناهگاه های امن در اختیار دارند.”

او گفته است که در بسیاری از حملات  تروریستی که در نقاط مختلف این کشور صورت گرفته است این گروه ها دست داشته اند.

sediq-sediqi
صدیق صدیقی سخن گوی وزارت داخله افغانستان

همکاری صادقانه

در همین حال سخن گوی ریاست اجرایی نیز به تنش های به وجود آمده میان افغانستان و پاکستان پرداخته و از این کشور خواسته است تا برای مبارزه با گروه های ترویستی که منافع هر دو کشور را تهدید می کند، همکاری صادقانه و عملی داشته باشد.

مجیب الرحمان رحیمی سخن گوی ریاست اجرایی افغانستان گفته است که بستن مرزها، هیچ کمکی به مبارزه با تروریزم در منطقه نخواهد کرد. او گفته است که مشکل اصلی در روابط دو کشور، حمایت از تروریزم و فراهم سازی زمینه برای فعالیت تروریستان است.

رحیمی با اشاره به حمله روز گذشته به شفاخانه 400 بستر می گوید که وزارت دفاع، داخله و ریاست امنیت ملی این کشور به صورت مشترک در حال بررسی دقیق تر این حمله هستند.

او حمله به شفاخانه را “جنایت جنگی” دانست و گفت که پس از نهایی شدن تحقیقات، نتایج با شهروندان افغان در میان گذاشته خواهد شد.

مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان
مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان

سخن گوی ریاست اجرایی افغانستان هم چنین گفت که تروریزم به هیچ کشور، دین و مذهبی باورمند نیست و آنهایی که در گذشته این گروه ها را پرورش داده اند، بهای سنگینی برای اشتباهات شان پرداخته اند.

رحیمی افزود که تقاضای افغانستان از پاکستان همکاری صادقانه و عملی برای مقابله با تهدیدهایی است که منافع هر دو کشور را تهدید می کند اما به گفته ی او، تاکنون این خواسته های افغانستان پاسخ مثبتی از جانب پاکستان نداشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان