جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

انتقال دهنده‌ی مرگِ میلیون‌ها انسان؛ تلفون هیتلر بیش از 200 هزار دالر فروخته شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

تلفن آدولف هیتلر با آن که سلاح نیست، اما از مرگبارترین سلاح های تاریخ شناخته می شود که در حراجی روز یکشنبه هفته گذشته در ایالات متحده، 243000 دالر امریکایی به فروش رسید. پشنهاد دواطلب برنده از طریق تلفن گرفته شد اما از هویت او چیزی افشا نشده است.

این تلفن در مکان حراج آشیای تاریخی “Alexander Historical Auctions” در آمریکا با قیمت اولیه 100 هزار دالر به حراج گذاشته شد.

این گوشی تلفن توسط ارتش آلمان به رهبر حزب نازی هدیه شده بود اما هتلر آنرا برای صدور اکثر فرمامین جنگی اش در دو سال اخیر جنگ جهانی دوم در موتر، قطار و مراکز فرماندهی اش استفاده می نمود. بر این اساس گفته شده که از طریق این تلفون، ممکن است که امر مرگ میلیون ها تن در سراسر جهان داده شده باشد.

hitler3

این تلفن توسط افسر بریتانیایی رالف رینر به دستور مارشال برنارد مونتکومری تنها چند روز پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 میلادی در یک پناهگاه زیر زمینی مربوط به هتلر در برلین کشف شد. از آن زمان به بعد رالف رینر از آن نگهداری می نمود.

روی این گوشی نام هتلر و عقابی در بالای صلیب شکسته، نماد اصلی حزب نازی حک شده است. رنگ ابتدایی آن سیاه و تقریبا بیش از  70 سال بعد به سرخ تیره تبدیل شده شده است.

پس از مرگ رالف رینر در سال 1977 پسرش این تلفن را به ارث برد. به گفته پسر رینر “پدر من از آن به عنوان یادگاری از روزهای شکوه هتلر نام نمی برد بل که آنرا به عنوان یک غنیمت جنگی یاد می کرد. هرگز فکر نمی کردم یک روزی این تلفن به موضوع مهم تبدیل گردد.”

hitler2

او از این که گوشی در یک داوطلبی توجه زیادی را به خود جلب کرده، شگفت زده شده و امیدوار است با فروش آن به مبلغ هنگفتی دست یابد.

به گزارش خبرگزاری سی ان ان، صاحب این تلفن به خاطر فروش آن پیشمان نیست. بل که احساس خوشحالی می کند و از آن به عنوان یک وسیله شوم باقی مانده از یک سرباز در جنگ یاد می نماید.

او در ادامه می افزاید “خوشحالم از این که با آن خدا حافظی می نمایم. بخاطر از دست ندادن آن همیشه در ترس زندگی می کردم. همچنان به من گفته شده بود که این تلفن در زندگی ام بد چانسی خواهد آورد.”

با این حال قیمت این تلفن در حدود 200 تا 300 هزار دالر بر‌آورد شده است.

hitler

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان