موترهای پرنده؛ 5 ویژگی تکسی های درون که در آینده نزدیک وارد بازار کار دبی می شود

دبی در حالی از موتر های دُرون خود رونمایی می نماید که طولانی ترین خط آهن زیر زمینی بدون راننده جهان را داراست. روزانه بیش از 600 هزار مسافر از این راه آهن استفاده می نماید.

“ای هانگ ۱۸۴” که به دُرون یا موتر های پرنده شهرت یافته است توسط یک کمپنی چینایی ساخته شده و توانایی پرواز را دارا می باشد. این موتر ها نیاز به راننده ندارد، مسافران می تواند مقصد خود را با استفاده از صفحه لمسی طرح شده در داخل آن انتخاب نمایند و با فشار یک دکمه آنرا به حرکت در آورند. موتر با شناسایی مکان انتخاب شده به سمت مقصد به طور خودکار پرواز می نماید.

آزمایش ای هانگ در شهر دبی در حالی انجام گردیده که مقام های این شهر با شماری از شرکت های تکنالوژی به شمول تولید کننده این درون ها “هایپرلوپ ون” نیز شریک شده است.

drone4
ای هانگ ۱۸۴” توسط یک کمپنی چینایی ساخته شده است

تکسی شهری

قرار است در سال جاری میلادی به تعداد 200 عدد از این موتر وارد دبی شود و از آن به عنوان تکسی شهری استفاده گردد. مسئول ادارۀ حمل و نقل و جاده های شهر دبی اظهار داشته اند که خدمات درون تکسی به طور منظم در ماه جولای سال روان میلادی آغاز خواهد شد.

در ضمن امیر دبی، در ماه اپریل سال گذشته اعلام کرده بود که ۲۵ درصد رفت و آمد مردم در دبی تا سال ۲۰۳۰ توسط موترهای درون انجام خواهد شد.

این استراتژی به دلیل کاهش حوادث و تصادفات همچنین کاهش آلودگی و کاهش 7 درصدی هزینه های راه بری، سالانه 22 میلیارد درهم برای دبی درآمد خواهد داشت.

کاهش ترافیک

این کشور شیخ نشین که از ذخایر نفتی بالایی برخوردار است، به یکی از مراکز بزرگ تجاری جهان تبدیل شده است. سالانه کالای تجاری تعداد زیادی از کشورهای جهان از این شهر به دیگر کشور ها به فروش می رسد. در کنار آن صنعت گردشگری نیز عاید خوبی برای این شهر به ارمغان می آورد.

drone2
این موتر ها به صورت مداوم از راه دور توسط مراکز کنترول نظارت می گردد

از این رو دبی به شهری پر جنب وجوش تبدیل گردیده و برخی اوقات با مشکلات ترافیکی مواجه می شود. مقام های این شهر بخاطر کاهش ترافیک، جلوگیری از حادثات و نظم بیشتر در این شهر اقدام به اجرای این پروژه نموده اند.

این موتر ها به صورت مداوم از راه دور توسط مراکز کنترول نظارت می گردد تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری گردد.

مشخصات

وزن خودروهای پرنده دبی به 250 کیلوگرام می رسد و می تواند وزنی به اندازه ی 110 کیلوگرام را انتقال دهند. طول این خودروی پرنده به 3.9 متر، عرض آن به 4.02 و ارتفاع آن به 1.60 متر می رسد.

حد اکثر زمان پرواز آن به 30 دقیقه می رسد. این خودروها می تواند با سرعت 160 کیلومتر در ساعت پرواز نماید. سرعت ارتفاع گیری آن به 6 متر در ثانیه می رسد و سرعت فرود آن 4 متر در ثانیه می باشد.

در ساخت آن به جایی تایر از چهار پا استفاده گردیده و می تواند در ارتفاع 300 متری پرواز نماید. چارچ باطری این موترها در حدود یک ونیم تا دو ساعت زمان می برد و می تواند در شرایط مختلف جوی به استثنای رعد و برق پرواز نماید.

drone1
این خودروهای پرنده دبی 250 کیلوگرام وزن دارد

به گفته مطر الطایر مسئول اداره جاده ها و حمل و نقل دبی این موتر درون، هشت موتور اصلی دارد که هر یک از این موتور ها به صورت جداگانه کار می نماید. در صورت بروز مشکل و یا از کار افتادگی یکی از این موتورها بقیه به کار خود ادامه می دهند تا پرواز و فرود با ایمنی کامل انجام شود.

بخاطر ایمنی بیشتر این خودروها از سیستم های اساسی دیگر نیز استفاده شده که همه همزمان ولی به صورت مجزا از هم کار می نمایند، تا در صورت آسیب دیدگی یکی از این سیستم ها به بقیه اجزا آسیبی نرسد.

فناوری ارتباطی مدرن

در سیستم ارتباطی این وسیله نقیله از نسل چهارم انترنت ( 4G ) استفاده گردیده است. همچنان تکنالوژی های ارتباطی M2M و LTE برای اطمینان از تداوم ارتباط پرنده و مرکز نظارت استفاده شده است.

وجود سیستم ‌های حس گرهای قوی، احتمال هرگونه خطا را به شدت کاهش داده و به این پرنده امکان کنترل و تحمل درجات بالای حرارت را داده است.

drone5
حداکثر زمان پرواز این خودروهای پرنده به 30 دقیقه می رسد

رضایت کاربران

پس از آزمون این پرنده بدون راننده توسط 1200 مسافر، 95 درصد آنها رضایت شانرا از حمل و نقل هوشمند اعلام نمودند. 96 درصد بر ایمنی بودن آن باور دارند و 85 درصد بر این باور اند که حوادث حمل ونقل با استفاده از آن کاهش خواهد یافت.

از ویژگی های دیگر این موتر ها این است که شما بخاطر استفاده از آن نیاز به داشتن سندی ندارید و قیمت تخمین شده آن 200 تا 300 هزار دالر گفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *