جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کنفرانس امنیتی مونیخ؛ شرکت اشرف غنی، تمرکز بر تروریزم و مبارزه با افراطی گری در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور افغانستان قرار است امشب برای شرکت در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان می گوید که رییس جمهور غنی برای شرکت در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان خواهد رفت تا در مورد “امنیت منطقه و تهدید تروریزم” با سران دیگر کشورها صحبت کند.

شاه حسین مرتضوی معاون سخن گوی ریاست جمهوری بعد ازظهر امروز ( 28 دلو)، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که رییس جمهور با شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ، در مورد خطر گروه های افراطی و تهدید تروریزم برای منطقه و جهان سخنرانی خواهد کرد.

murtazavi
شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

تاکید بر مبارزه با تروریزم

آقای مرتضوی می گوید که رییس جمهور در دو نشست قبلی در سال های گذشته در این کنفرانس امنیتی شرکت کرده و نسبت به افزایش خشونت و قدرت یافتن گروه های تروریستی تازه مانند داعش هشدار داده بود.

قرار است رییس جمهور افغانستان در حاشیه این کنفرانس با مقامات کشورهای آمریکا، آلمان، ترکیه، روسیه، عربستان، ایران، چین و قطر دیدار و گفتگو نماید.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور، اکلیل حکیمی وزیر مالیه و نادر نادری مشاور ارشد رییس جمهور در این سفر آقای غنی را همراهی خواهند کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ همه ساله در اواسط ماه فبروری میلادی در شهر مونیخ آلمان برگزار می شود. رییس جمهور اشرف غنی در دو سال گذشته با شرکت در این کنفرانس، نسبت به خطرات گروه های تروریستی در افغانستان و از جمله قدرت یافتن گروه داعش هشدار داده بود.

isis-training
رئیس جمهور اشرف غنی در سال‌های گذشته نسبت به قدرت یافتن گروه داعش هشدار داده بود

رییس جمهور در کنفرانس سال گذشته به مشکلات امنیتی افغانستان اشاره کرده و گفته بود که جنگ در این کشور یک جنگ داخلی نیست بلکه ناامنی از کشورهای دیگری مانند پاکستان وارد این کشور می‌گردد.

محور گفتگوهای صلح

معاون سخن گوی ریاست جمهوری افغانستان با استقبال از همکاری دیگر کشورها برای رسیدن به صلح، تاکید کرد هرگونه روندی که در مورد افغانستان صورت می گیرد باید با هماهنگی مقامات این کشور باشد.

او با اشاره به برقراری تماس برخی کشورها با گروه های مخالف حکومت افغانستان، گفت تجربه نشان داده است که بدون هماهنگی مقامات افغانستان این تماس ها نه تنها به صلح و ثبات کمک نکرده بل که خودش می تواند تهدیدی برای منطقه باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان