جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

جاذبه‌های جهان‌گردی؛ از شهر ممنوعه چین تا جاده مرگ بولیوی

خواندن 7 دقیقه
2
(1)

هفت مکان که شاید دیدنی ترین و جالب ترین جاها در دنیا باشند، برای جهانگردان جاذبه دارد. این مناطق شامل رستوران، روستا، آکواریم، بنای تاریخی و شبیه این ها می شوند که بسیاری ها را به تعجب وا می دارد. این جاذبه های جهان گردی سالانه میلیون ها جهانگرد را از سراسر دنیا به کشورهای خود می کشانند.

رستوران زیر دریایی

اگر میل به صرف غذا در زیر آب دارید بهتر است از رستورانت ایتا (Ithaa) در مالدیو دیدن نمایید. این رستورانت در عمق 5 متری جزیره رنگالی در کونراد مالدیو ساخته شده است. ایتا اولین رستورانت زیر آبی جهان می باشد که توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نماید.

در ساخت این رستورانت زیبا از شیشه استفاده شده و شما می توانید دیدی 365 درجه ای به بیرون از رستورانت داشته باشید و از تماشای حیوانات آبزی به خصوص ماهیان در زیر آب نیز لذب ببرید.

منوی غذایی این رستورانت که معنی مروارید را میدهد از غذا های بومی مالدیو و غذاهای غربی تهیه گردیده است.

Underwater Resturant - Maldive
در ساخت این رستورانت، از شیشه استفاده شده است

جالبتر از همه این که علاوه بر 12 رستورانت، کافی شاپ و محل بدوباش برای مهمانان یک محل اختصاصی نیز برای علاقمندان به پنیر در آنجا وجود دارد که در آن 101 نوع پنیر از با کیفیت ترین پنیر های جهان یافت می شود. صرف غذا بر روی سخره های مرجانی در این رستورانت تجربه منحصر به فرد خواهد بود.

روستای اسکیمو در فنلند

فنلند از جمله کشورهای اروپای شمالی می باشد. این کشور به خاطر سطح بالایی زندگی شهره جهان گردیده است.

جاذبه های دیدنی این کشور بیشتر از همیشه آن را زبانزد مردم ساخته است. شش ماه روز و شش ماه شب هم از دیگر ویژگی های مناطق سرد و شمالی این کشور است.

یکی از دیدنی ترین جاها روستای اسکیمو در شمال این کشور می باشد که در جنگل ویط ساخته شده است. باشندگان این روستا را توریستان تشکیل می دهند که از کشور های مختلف بخاطر بازدید و سپری نمودن اوقات فراغت شان در آن مسکن گزین می شوند.

Skimu valege in Finland
روستای اسکیمو در فنلند

کلبه های شیشه ای اسکیمو در شب می درخشد و منظره زیبای را ایجاد می کند. شیشه ها از تکنولوژی مخصوص ساخته شده که باعث می شود حتا در سرمای زیاد نیز یخ نزند و در تمام مدت شفاف باقی بماند. این تسهیلات برای آن است که مهمانان بتوانند از مشاهده مناظر زیبای برفی بیرون لذت برنند. در صورت شانس خوب، آنها می توانند شفق قطبی را هم ببیندند در غیر آن، می توانند از زیبایی میلیون ها ستاره ای که در آسمان شب می درخشند لذت ببرند.

آکواریوم یخی

آکواریوم یخ زده یا “کوری نو سویی زو کوکان”  در کسنوما در شمال شرقی جاپان یکی از زیباترین آکواریوم های دنیا می باشد. آنچه این آکواریوم را منحصر به فرد نموده ساختار و نور پردازی آن می باشد. این آکواریوم به صورت کامل از یخ ساخته شده و بخاطر زیبایی و روشنایی در آن از نور آبی استفاده گردیده است.

در این آکواریوم به تعداد 450 گونه ی مختلف از موجودات دریایی نایاب دنیا نگهداری می شود. این موجودات دریایی توانسته توجه خیلی از گردشگران را به خود جلب نمایند.

Ice Aucwarum in Japan
در این آکواریوم به تعداد 450 گونه ی مختلف از موجودات دریایی نایاب دنیا نگهداری می شود

آنچه هدف از ساخت این آکواریوم در کنار یک منبع عایداتی خوب برای این کشور خوانده شده، جلب توجه افراد در حفظ و نگهداری موجودات نایاب آبزی می باشد.

شهر ممنوعه چین

این شهر در اصل نام مجموعه کاخ های سلطنتی، امپراتوران چین می باشدکه قرن ها امپراتوران چینی در آن حکومت کرده اند. شهر ممنوعه وسیع ترین و کامل ترین مجموعه معماری چوبی در جهان بشمار می رود. این شهر از با ارزش ترین میراث فرهنگی در جهان و نمادی از شکوه و جلال سلاطین چین به حساب می آید.

به طور کلی شهر ممنوعه به گونه ای طراحی شده که بازتاب مقاصد فلسفی و مذهبی و نمادی از شکوه و عظمت و قدرت امپراتور چین باشد.

ساخت این شهر تقریبا 500 سال طول کشید و جمعا 24 امپراتور در شهر ممنوعه به تخت سلطنت تکیه زده اند. این اثر شگفت انگیز از سال 1924 به عنوان کاخ موزه برای عموم باز گردید و ممنوعیت آن پایان یافت که هر ساله توجه کثیری از بازدید کنندگان خارجی را از سراسر جهان به خود جلب نموده است. در عین حال این اثر تاریخی از منابع درآمدزای خوبی برای این کشور به شمار می رود.

شهر ممنوعه چین
شهر ممنوعه چین

در طرح و دیزاین این بنا که تقریبا در تمامی سقف ها از آن استفاده شده رنگ زرد کارگرفته شده که در چین این رنگ نشانه شادی، طراوت و خوشبختی به حساب می آید.

این شهر در زمان جودی دومین امپراتور سلسله مینگ تهداب گذاری شد که برای ساخت آن در این سلسله صد هزار صنعت گر و یک میلیون کارگر کار نمودند.

هتل هوشینو برج تومامو

این هتل که بیشتر به یک روستای یخی می ماند در جاپان ساخته شده که همه روزه از مهمانان داخلی و خارجی پذیرایی می نماید. مهمان ها می توانند در هتلی که اتاق غذاخوری، اتاق خواب و حمام همه از یخ ساخته شده است با پرداخت 50000 ین جاپانی برابر با 603 دالر در یک شب، اقامت کنند.

آنچه جالبتر از هر چیزی دیگر در این هوتل به نظر می رسد ظروف یخی آن می باشد که از آن برای صرف غذا مهمانان استفاده می شود.

Japan
این هوتل در جاپان ساخته شده است

اتاق ها با کندن کاری زیبا روی یخ تزئین شده اند. چوکی ها و میز های این هوتل همه از یخ ساخته شده و با پوست گوسفند پوشانده شده است. به همه مهمانان لباس های خاصی که از پوست گوسفند ساخته شده داده می شود تا احساس سرما نکنند. آنها می توانند این لباس ها را در موقع برگشت به خانه های شان با خود ببرد.

استخر شنای شیطان و آبشار ویکتوریا

استخر شنای شیطان یک تالاب کوچک است که اطراف آنرا صخره های کوچک و بزرگ پوشانیده و بر بالای یکی از بزرگترین و زیباترین آبشار های جهان در ارتفاع 103 متر واقع شده است. این استخر یکی از زیباترین و دیدنی ترین مکان های تفریحی برای سیاهان به خصوص شناگران را تشکل داده است.

این استخر در بالای آبشار وکتوریا در زیمابوه قرار گرفته که روزانه تعداد زیادی از گردشگران به خاطر گذراندن وقت و شنا از آن بازدید می نماید.

برعلاوه این استخر از دیگر جاذبه های دیدنی این کشور آبشار طبیعی ویکتوریا در جنوب قاره آفریقا که بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زمبابوه قرار گرفته است از دیدنی ترین مکان های این کشور به شمار می آید.

victoria-falls
این استخر در بالای آبشار وکتوریا در زیمابوه قرار گرفته است

این آبشار توسط کاشف مشهور اسکاتلندی در سال 1855 میلادی کشف گردید و به افتخار ملکه وکتوریا آنرا آبشار وکتوریا نامید.

وکتوریا با ارتفاع 108 متر عریض ترین آبشار جهان شناخته می شود. این آبشار در زبان بومیان منطقه «موسی اوآ تونیا» خوانده می‌شود که به معنی مه خروشان است و سالانه توجه صد ها بازدیده کننده را از سراسر جهان به خود جلب نموده است.

جاده مرگ بولیوی

در بالای کوهی در بولیوی یک جاده باریک و خطرناک وجود دارد. این باریک راه جنگل آمازون را به لاپاز بولیوی وصل می کند که یکی از مکان های دیدنی دنیا به شمار می آید. این جاده که بنام جاده مرگ شهرت دارد از خطرناکترین و کشنده ترین جاده های دنیا به شمار می آید که حدود 4572 متر از زمین ارتفاع دارد.

جاده مرگ بولیوی
جاده مرگ بولیوی

عرض این جاده به 3 متر و طول آن به 61 کیلومتر می رسد که دیوار محافظتی ندارد. این جاده سالانه حدود 200 تا 300 نفر از عابرین این مسیر را قربانی می گیرد. با آن هم تعدادی زیادی با اتوبوس ها و تلریها از این مسیر رفت و آمد می نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان