جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

تمرکز بر هلمند؛ از تمرینات 300 سرباز در کارولینای شمالی تا نابودی 20 داعشی

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

300 سرباز آمریکایی که قرار است در بهار پیش رو وارد ولایت هلمند شوند، اکنون در حال تمرین و آمادگی برای ورود به این ولایت جنوبی و نا امن افغانستان هستند.

رسانه های افغانستان گزارش داده اند که این سربازان آمریکایی که قرار است کمتر از دو ماه دیگر به هلمند فرستاده شوند، اکنون در ایالت کارولینای شمالی آمریکا در حال آماده شدن برای ورود به این ولایت هستند.

به تازگی مقامات آمریکایی از ورود ۳۰۰ سرباز این کشور در بهار آینده به ولایت هلمند خبر داده اند.

مقامات آمریکایی گفته اند که به درخواست فرماندهان نیروهای آمریکایی در افغانستان، نزدیک به ۳۰۰ تن از سربازان آمریکایی برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در بهار پیش رو، به ولایت هلمند فرستاده می شوند.

ولایت هلمند که جنگ های طولانی و سختی را در تابستان سال جاری پشت سر گذاشت اخیرا نیز، شاهد گسترش نا امنی ها و حملات گسترده طالبان به مناطق مختلف این ولایت از جمله ولسوالی سنگین بوده است.

مقامات امنیتی افغان در سفر به هلمند

به نظر می رسد افزایش تهدیدات امنیتی در این ولایت، مقامات آمریکایی را واداشته است که به فکر فرستادن این تعداد سرباز در بهار آینده به هلمند بیفتند. فصلی که همواره بیانگر افزایش دوباره نبردها در افغانستان است.

مقامات محلی در این ولایت گفته اند که برای مقابله با تهدیدهای امنیتی و بازپس گیری ولسوالی هایی که در کنترل طالبان است، به کمک نیروهای خارجی نیاز است.

گفته شده که این نیروها وظیفه آموزش نیروهای امنیتی افغانستان را برعهده دارند اما عمر زواک سخن گوی والی هلمند به خبرنامه گفته است که، این سربازان آمریکایی علاوه بر حمایت هوایی از نیروهای افغان، به طور مستقیم در میدان های جنگ نیز در کنار آنها حضور داشته باشند.

نگرانی از افزایش نا امنی در هلمند

ریاست اجرایی افغانستان وضعیت امنیتی در ولایت هلمند را نگران کننده دانسته و گفته است، بررسی شرایط این ولایت نشان می دهد که امنیت در این ولایت خوب نیست.

abdullah
رییس اجرایی افغانستان دو روز قبل به این ولایت سفر کرده بود

مجیب الرحمان رحیمی سخن گوی ریاست اجرایی افغانستان صبح امروز در یک کنفرانس خبری در کابل به سفر داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان به هلمند اشاره کرد و گفت که مطرح شدن شرایط هلمند در جلسات رییس جمهور و همچنین سفر داکتر عبدالله به این ولایت، نشان دهنده این است که هلمند از شرایط امنیتی خوبی برخوردار نیست.

آقای رحیمی می گوید که رییس اجرایی افغانستان در سفر به هلمند، بر توسعه پوشش امنیتی شهر لشکرگاه مرکز این ولایت، تقویت و تجهیز پولیس، افزایش حملات بر تروریستان در فصل زمستان و هم چنین قطع مسیر مواصلاتی گروه طالبان به پاکستان تاکید کرده است.

سخن گوی ریاست اجرایی می گوید که درخواست مردم هلمند از رییس اجرایی افغانستان، توجه بیشتر به امنیت شهر لشکرگاه و سایر ولسوالی های این ولایت بوده است.

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان، روز سه شنبه ( 13 دلو)، به هدف بررسی وضعیت امنیتی ولایت هلمند وارد شهر لشکرگاه مرکز این ولایت شد.

در این سفر که عبدالله حبیبی وزیر دفاع و ادیب فهیم معاون اول ریاست امنیت ملی افغانستان نیز  او را همراهی می کردند، رییس اجرایی افغانستان از خطوط مقدم نبرد با تروریستان دیدن کرد و از مقامات محلی در هلمند خواست که پیش از رسیدن فصل بهار، حملات شان را علیه گروه های تروریستی افزایش دهند و آنها را سرکوب نمایند.

taliban-gang
دفتر ولایت هلمند می گوید :در نتیجه 4 روز درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی سنگین، 32 تروریست کشته شده و نزدیک به 40 تن دیگر زخمی شده اند

درگیری در ولسوالی سنگین

در همین حال دفتر مطبوعاتی والی هلمند گفته است که در نتیجه 4 روز درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی سنگین، 32 تروریست کشته شده و نزدیک به 40 تن دیگر زخمی شده اند.

ولسوالی سنگین در دو ماه اخیر هدف حملات گسترده طالبان قرار داشته است. چهار روز قبل نیز طالبان به بخش های مختلف این ولسوالی حمله کرده بودند.

مقامات محلی در هلمند گفته بودند که با فرستاده شدن قوای کمکی به این ولسوالی، اکنون حملات طالبان دفع شده است.

این ولسوالی که در سال های اخیر چندین بار میان نیروهای امنیتی و طالبان دست به دست شده است، ماه گذشته نیز هدف حملات گروه طالبان قرار داشت.

چندی قبل شهر لشکرگاه مرکز این ولایت نیز تا آستانه سقوط به دست طالبان پیش رفت اما نیروهای امنیتی افغانستان در نهایت موفق شدند که از سقوط لشکرگاه به دست طالبان جلو گیری کند

ادامه عملیات زمستانی نیروهای امنیتی افغانستان                                  

در حالی که حملات طالبان در ولایت هلمند افزایش یافته است، مقامات وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده اند که عملیات زمستانی نیروهای امنیتی این کشور در نقاط مختلف همچنان ادامه دارد.

ولایت های ننگرهار، پروان، کاپیسا، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، قندهار، فراه، قندوز و هلمند ولایت هایی بوده اند که در 24 ساعت گذشته عملیات نظامی انجام شده است.

کشته شدن 20 داعشی در ننگرهار

همزمان با این تحولات، در دو ولسوالی ده بالا و اچین ولایت ننگرهار، گروه داعش هدف حملات هوایی نیروهای خارجی قرار گرفته که در نتیجه 20 تن از افراد وابسته به داعش کشته شده اند.

وزارت دفاع ملی افغانستان
وزارت دفاع ملی افغانستان از هدف گرفتن داعش در ولایت ننگرهار خبر می دهد

به گفته مقامات وزارت دفاع، حمله هوایی علیه داعش در ولسوالی ده بالا، 8 کشته و 6 زخمی برجای گذاشته است.

همچنین در ولسوالی اچین این ولایت نیز، که از جمله مناطق نا امن ننگرهار است 12 تن از جمله دو فرمانده گروه داعش، هدف حملات هوایی قرار گرفته و کشته شده اند.

مقامات وزارت دفاع افغانستان همچنین گفته اند که، در ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند نیز 3 طالب کشته شده و 3 تن دیگر زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان