ترامپ مهاجران افغانستان را از ورود به آمریکا ممنوع نمی‌کند

دونالد ترامپ شهروندان افغان را در زمره چندین کشور مسلمان دیگر که ورود آن ها به آمریکا را با تصویب قوانین و مقررات جدید ممنوع کرده، قرار نداده است.

انتظار می رود امروز چهارشنبه دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده امریکا، حکمی که در مورد پذیرش مهاجران از کشورهای مسلمان تهیه شده است را به امضا برساند.

خبرگزاری رویترز نوشته است که انتظار می رود ترامپ  این حکم را در مقر وزارت امنیت داخلی امریکا در واشنگتن امضا کند.

مهاجران افغانستان در لیست مهاجران کشورهای اسلامی که آقای ترامپ برای آنان محدودیت ایجاد کرده، نمی‌باشد
مهاجران افغانستان در لیست مهاجران کشورهای اسلامی که آقای ترامپ برای آنان محدودیت ایجاد کرده، نمی‌باشد

طبق یکی از احکامی که احتمالا امروز آقای ترامپ به امضا می‌رساند، در زمینه صدور روادید برای ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان و یمن محدودیت‌هایی ایجاد شود.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، احکام اجرایی که قرار است دونالد ترامپ در زمینه مهاجرت امضا کند، محدود کردن مهاجرانی است که از سوریه و چند کشور دیگر به امریکا می‌آیند. رییس جمهوری امریکا گفته است که مهاجران که از این کشور ها می‌آیند در معرض تروریسم و افراط گرایی قرار دارند.

هارون چغانسوری
هارون چغانسوری

هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان که امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل سخن می زد، در جواب این سوال که موضع حکومت افغانستان در قبال این سیاست امریکا در مقابل کشورهای مسلمان چیست، گفت که هر کشور سیاست داخلی خود را دارد و چون افغانستان در فهرست آنان نیست، این کشور، نظر خاصی در این مورد ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *