جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

داعش در خاک افغان؛ حملات گسترده نیروهای امنیتی افغان در زابل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مراکز گروه داعش در ولایت زابل، هدف حملات هوایی نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته است.

مقام های امنیتی این ولایت گفته اند که مراکز گروه داعش در مناطق مختلف ولایت زابل، هدف بمباران نیروی هوایی این کشور قرار گرفته است که در نتیجه، 21 داعشی کشته شده و 7 تن دیگر زخمی شده اند.

این مقامات گفته اند که تا زمان نابودی کامل این گروه در زابل، به عملیات هوایی خود ادامه خواهند داد.

زابل ولایتی در جنوب شرق افغانستان است که با ولایت های ارزگان، غزنی، قندهار و پکتیا هم مرز است و هم چنین با کشور پاکستان مرز مشترک دارد. این ولایت که دارای 10 ولسوالی می باشد، از چندی قبل شاهد حضور گروه داعش بوده است.

zabul
زابل ولایتی در جنوب شرق افغانستان است که با ولایت های ارزگان، غزنی، قندهار و پکتیا هم مرز است

علاوه بر ناامنی هایی که در برخی ولسوالی های زابل وجود دارد، عمده ترین نگرانی مردم و نمایندگان زابل در مجلس، وضعیت امنیتی در ولسوالی خاک افغان است که حالا تبدیل به پایگاهی امن برای گروه های تروریستی شده است.

عبدالحبیب اندی وال نماینده زابل در مجلس افغانستان به خبرنامه می گوید که  “نا امنی در برخی ولسوالی های این ولایت وجود دارد. اما بیشترین تشویش ما از ولسوالی خاک افغان است که تبدیل به پایگاه امنی برای تروریستان شده است. ”

به گفته این نماینده مجلس، در ولسوالی خاک افغان که از 12 سال قبل از کنترل حکومت افغانستان خارج است، اکنون گروه های تروریستی از کشورهای ازبکستان، چچن، پاکستان و کشورهای عربی تجمع کرده اند.

او تعداد این تروریستان را بین 700 تا 1000 خانواده ارزیابی می کند و می گوید که این ولسوالی به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن، به منطقه ای آزاد برای تروریستان تبدیل شده است.

isis-training
آقای اندیوال تعداد این تروریستان را بین 700 تا 1000 خانواده ارزیابی می کند و می گوید

این نماینده ولایت زابل می گوید که انجام عملیات هوایی نیز در این ولسوالی با سختی هایی روبروست و احتمال آسیب دیدن غیرنظامیان وجود دارد، چرا که به گفته او در این ولسوالی، گروه داعش در بین مردم و در روستاها زندگی می کنند.

با این حال آقای اندی وال می گوید که، در سایر نقاط این ولایت نیروهای امنیتی افغانستان حضور دارند، اما نگرانی عمده از وضعیت در ولسوالی خاک افغان است که اکنون، گروه تروریستی داعش در آنجا به آموزش نیروهایش می پردازد.

نگرانی ها از حضور داعش در زابل در حالی افزایش یافته است که این گروه از چند سال قبل تاکنون در ولایت شرقی ننگرهار فعالیت گسترده ای داشته و از این ولایت به عنوان پایگاه منطقه ای داعش نام برده شده است.

sediq-sediqi
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان

در روزهای گذشته صدیق صدیقی سخن گوی وزارت داخله هم، گروه داعش را  تهدید جدی برای امنیت افغانستان خوانده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان