جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

داعش در ننگرهار؛ از ربودن 10 فعال مدرسه دینی تا کشتن 7 غیرنظامی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ولایت ننگرهار باز هم عرصه ی تاخت و تاز گروه داعش شده است. این گروه که از گذشته در این ولایت حضور داشته، در این روزها حملات تروریستی خود را افزایش داده است. امروز ( 26 جدی) نیز تعدادی از مردم توسط گروه داعش ربوده شده و همچنین تعدادی از غیرنظامیان بر اثر انفجار ماین در این ولایت کشته شده اند.

از سوی دیگر مقامات امنیتی افغانستان، از ادامه یافتن عملیات زمستانی و کشته شدن برخی فرماندهان طالبان در ولایت های هلمند و ارزگان خبر داده اند.

10 تن در ولایت ننگرهار از سوی داعش ربوده شدند

مقامات محلی در ولایت شرقی ننگرهار می گویند که گروه داعش با حمله بر یک مدرسه دینی در ولسوالی ده بالا، 10 تن را با خود برده اند.

صبح امروز افرادی وابسته به داعش بر یک مدرسه دینی در ولسوالی ده بالای ننگرهار هجوم برده اند
صبح امروز افرادی وابسته به داعش بر یک مدرسه دینی در ولسوالی ده بالای ننگرهار هجوم برده اند

عطاءالله خوگیانی سخن گوی والی ننگرهار گفته است که این 10 تن صبح امروز، توسط گروه داعش ربوده شده اند.

ولایت ننگرهار پایگاه اصلی گروه داعش در افغانستان است. دو روز قبل نیز این گروه، بیش از 60 خانه مسکونی را در ولسوالی کوت این ولایت آتش زده بود.

کشته شدن 7 غیرنظامی در پچیراگام ننگرهار

وزارت امور داخله افغانستان از کشته شدن 7 غیرنظامی در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار خبر داده است.

بنابر اعلامیه ی این وزارت، صبح امروز( 26 جدی)، موتر غیرنظامیان در ولسوالی پچیراگام با یک ماین کنار جاده برخورد کرده است که در نتیجه، 7 غیرنظامی کشته شده و 2 تن دیگر زخمی شده اند.

تصویر منتشرشده از داعش در ولایت ننگرهار افغانستان

وزارت داخله ی افغانستان این حادثه را جنایت خوانده و گفت است که تروریستان به صورت عمدی غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.

ولسوالی پچیراگام در ماه های گذشته شاهد حضور گسترده ی داعش بود. این گروه در ماه میزان سال جاری به روستاهای مختلفی در این ولسوالی حمله کرد. اگر چه پچیراگام، توسط نیروهای امنیتی افغانستان از وجود داعش پاک سازی شد اما همچنان از مناطق نا امن این ولایت به شمار می رود.

کشته شدن 4 فرمانده محلی طالبان

در همین حال وزارت دفاع افغانستان گفته است که در نتیجه ی عملیات نیروهای امنیتی این کشور، 4 فرمانده محلی طالبان به همراه تعدادی دیگر از تروریستان، در ولایت های ارزگان و هلمند کشته شده اند.

وزیر دفاع افغانستان
وزیر دفاع افغانستان می‌گوید که آنان چهار فرمانده طالبان را کشته اند

مقامات این وزارت گفته اند که سه فرمانده محلی طالبان در شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان از بین رفته اند. در این عملیات نظامی 17 طالب دیگر نیز کشته شده اند.

در ولسوالی های گرشک و سنگین ولایت هلمند نیز، یکی دیگر از فرماندهان محلی طالبان به همراه 7 تن دیگر کشته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان