رسانه‌های ایرانی از تایید شدن حکم قصاص قاتل «ستایش قریشی»، دختر بچه شش ساله مهاجر افغان در آن کشور خبر می‌دهند.

این رسانه‌ها به نقل از نورالله عزیزمحمدی وکیل مدافع اولیای دم ستایش، نوشته اند که حکم قصاص قاتل دختر بچه افغان در شعبه ۳۲۲ دیوان عالی ایران تایید شده است.

پیش از این گزارش شده بود که وکیل مدافع قاتل ستایش قریشی، در تلاش متوقف کردن این پرونده با استناد به جنون امیرحسین، قاتل این دختر خردسال افغانی، بوده است.

مجتبی فرح‌بخش، وکیل مدافع امیرحسین، بخاطر آن که تا هنوز این پرونده در دیوان عالی ایران ثبت نشده بود، تلاش کرده است که این پرونده را به نوعی متوقف کند.

او به رسانه‌های ایران گفته بود که ” قصد دارم پرونده پزشکی موکلم را به دیوان عالی تقدیم کنم تا شاید رسیدگی به این پرونده به استناد جنون متوقف شود. البته باید دید‌ این بیماری در چه حدی است و آیا پذیرفته می‌شود یا خیر.”

خیرالله آزاد، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه افغانستان گفته بود که نباید پرونده ستایش به دلایل ناموجه متوقف شود

موضع جدی حکومت افغانستان

مقام‌های حکومت افغانستان در مورد متوقف شدن پروند ستایش در ایران موضع جدی نشان داده و گفته بودند که تا زمان که بیماری امیر حسین از سوی مراجع پزشکی رسمی ثابت نشود، دولت ایران نباید رسیدگی به پرونده قتل «ستایش» را متوقف کند.

خیرالله آزاد، معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ی افغانستان به خبرنامه گفته بود که “دولت ایران متهم را به دو بار اعدام محکوم کرده است، و این حکم نمی‌تواند بخاطر ادعای ثابت‌نشده‌ی یک وکیل مدافع متوقف و یاهم باطل شود.”

ستایش دختر هفت ساله مهاجر افغان در ایران، در ماه حمل سال جاری خورشیدی توسط پسر هفده ساله همسایه اش مورد تجاوز قرار می گیرد و پس از آن با اسید سوختانده می شود. این موضوع بازتاب عمومی یافته و واکنش های گسترده افغان ها را در داخل و خارج از این کشور برانگیخت.

قتل ستایش، واکنش عمومی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته بود که از جمله معترضان بر یکی از پست‌های صندق حمایت از اطفال (یونسف) صدها کامنت دادخواهانه نوشته بودند

در نهایت دادگاه قاتل این پرونده را به قصاص نفس در خصوص اتهام قتل عمد و یک بار اعدام در خصوص اتهام تجاوز به عنف و ۷۴ ضربه شلاق در خصوص اتهام جنایت بر میت محکوم کرد و سر انجام امروز دوشنبه حکم اعدام او توسط دیوان عالی ایران تایید شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی شیر شهیر

علی شیر لیسانس‌اش را از دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه کابل گرفته است. او در چندین رسانه‌ی دیداری- شنیداری و چاپی به‌ حیث خبرنگار، گزارشگر و ویراستار کار کرده است. شهیر اکنون خبرنگار بخش اجتماعی و اقتصادی در خبرنامه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *