جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
18 بازدید

اسکناس های ارزشمند؛ 10 واحد پولی برتر جهان

خواندن 4 دقیقه
1
(1)

شاید شما در مورد پول خیلی شنیده باشید؛ اما این‌که کدام پول در بازارهای اقتصادی جهان از ارزش بالایی برخوردار است، معلومات کمی را در اختیار داشته باشید.

آن‌چه در تعین ارزش پولی کشورها نقش اساسی دارد ثروت و پشتوانه‌ی ارزی کشورهاست. هم‌چنان موقف سیاسی کشورها هم نقش انکار ناپذیر را دارا می‌باشد.

کشورهای قدرت‌مند جهان توانسته اند، با استفاده اعظمی از منابع کشوری شان، گام‌های بلندی را در راه رشد و توسعه اقتصادی بردارند و از این راه به توسعه در ابعاد مختلف زندگی از جمله توسعه انسانی، دست یابند.

بدون شک پول هر کشور تشکل دهنده بخش مهمی از اقتصاد آن کشور می‌باشد که در زندگی روزمره افراد آن جامعه، نقش اساسی را بازی می‌کند. خبرنامه در این گزارش به معرفی ده پول ارزشمند دنیا پرداخته است.

دینار کویت

دینار کویت واحد رسمی پول کویت می‌باشد. این کشور به دلیل داشتن منابع غنی نفتی و صادر نمودن آن، به یکی از ثروتمندترین کشور ها در خارو میانه مبدیل گردیده است. هر دینار کویت از ارزش 3.42 دالری برخوردار می‌باشد.

دینار کویت

دینار بحرین

کشور شاهی بحرین ارزشمند ترین واحد پولی بعد از کویت را در جهان دارا می‌باشد. داشتن روابط سیاسی با کشور شاهی عربستان و ذخایر نفتی نقش عمده را در ازرش این واحد پولی بازی می‌نماید. ارزش هر دینار این کشور به 2.65 دالر می‌رسد

دینار بحرین

ریال عمان

ریال عمان بعد از سال 1959 به حیث واحد پولی جدید در این کشور، معرفی شد. ذخایر فراوان نفتی در عمان به ارزش آن افزوده. ارزش فعلی هر ریال به 2.60 دالر می‌رسد.

ریال عمان

لاتسِ لتونی

لتونی یک کشور کوچک از جمله کشورهای شمالی اروپا است. پایتخت این کشور ریگا است که بعد از سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد. یک لاتس لتونی برابر است با ۱.۸۹ دالر امریکایی.

لاتس لتونی

پوند انگلیس

بریتانیا از گران‌ترین کشورهای دنیا می‌باشد که از معتبرترین و قدیم ترین واحد پولی برخوردار است. پنی واحد کوچک‌تر آن می‌باشد و صد پنی آن یک پوند می‌شود. در حال حاضر یک پوند برابر است با ۱.۶۱ دالر

پوند انگلیس

دینار اردن

اردن با داشتن 6.5 میلیون جمعیت از جمله کشور های خارومیانه است. واحد پولی آن در سال 1940 معرفی گردید. برخلاف کشورهای دیگر عربی دارای منابع و ذخایر نفتی نمی‌باشد؛ اما واحد پولی آن از ارزش خوبی برخوردار است. یک دینار اردن فعلا برابر به ۱.۴۱ دالر است

دینار اردن

یورو اتحادیه اروپا

این واحد پولی به خاطر وصل نمودن کشورهای اروپایی و خلاص نمودن این کشورها، از مشکلات تجاری و سیاسی به وجود آمد که بزرگ‌ترین قدرت تجاری دنیا را شکل داده و در سال 1999 توسط اتحایه اروپا به معرفی گرفته شد. 26 کشور عضو برحال این اتحادیه می‌باشد. بریتانیا در یک همه پرسی در سال گذشته میلادی رای به خروج از این اتحادیه داد. ارزش پولی فعلی این اتحادیه، برابر به ۱.۳۱  دالر است.

 

یوروی اتحادیه اروپا

دالر کایمن

مجموعه جزایر کایمن با مساحت 260 کیلومترمربع، در شرق دریای کارائیب موقعیت دارد. این واحد پولی تنها در این جزیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایایی که دارد مالیات به آن تعلق نمی‌گیرد. ارزش هر دالر کایمن مساوی به 1.22 دالر می‌گردد.

دالر کایمن

فرانک سویس

فرانک واحد پولی سویس و لختن اشتاین می باشد. سویس به خاطر داشتن مناظر و جاهایی دیدنی زیبا از شهرت جهانی برخوردار است. ارزش هر فرانک سویس مساوی به 1.10 دالر می باشد.

فرانک سویس

دالر آمریکا

آمریکا یکی از قدرتمند ترین کشورهای جهان است که ارزش پول آن در رده دهم جهان قرار دارد. هر دالر آمریکایی حدود 67 افغانی ارزش دارد.

دالر امریکا

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان