جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
34 بازدید

17 فیلم برتر سینمای بالیوود در یک سال گذشته میلادی که ارزش دیدن دارد

خواندن 6 دقیقه
1.5
(2)

فیلم و هنر سینما در جهان امروز، در کنار این که در شناساندن فرهنگ‌های مختلف کشورهای جهان نقش اساسی را دارد، تبدیل به تجارت بزرگی نیز در جهان شده است. کشورهای مختلف با درک این مساله، سالانه هزنیه های هنگفتی را در این بخش به مصرف می رسانند تا از طریق معرفی فرهنگ کشورشان، حتا بر کشورهای دیگر تاثیر گذاری و تسلط پیدا کنند.

در این میان، سینمای بالیوود هندوستان، پس از هالیوود بزرگ ترین و پر طرفدار ترین سینمای جهان است. محصولات این سیمنا در افغانستان پرطرف‌دار است. شاید هم به دلیل این که زندگی افراد در هند و نوع نگاه به روابط اجتماعی و عاطفی، با نوع نگاه افغان ها نزدیکی های بسیاری دارد. این سینما سالانه محصولات هنری متعددی را وارد بازارهای جهانی می‌کند. خبرنامه در این جا، به معرفی مختصر 17 فیلم بالیوودی که از دید سینماگران، برترین‌ها و پرطرفدار بوده اند، پرداخته است.

fan

فَن

داستان این فیلم بر می‌گردد به یک نوجوانی که بزرگ‌ترین هوادار ستاره هندوستان آرین کنا (شاهرخ خان) می‌باشد. این نوجوان برای دیدار و مبارک‌باد روز تولد آرین، به شهر مومبایی می‌رود. اما زمانی که همه چیز طبق خواست او پیش نمی‌رود و فرصت ملاقات با ستاره هندوستان را برایش نمی‌دهند، او از یک هوادار به دشمن مبدل می‌شود و زندگی هنری او را تلخ می‌سازد.

dil-hai-mushkil

ای دل هی مشکل

در این فیلم داستان عاشقی یک طرفه‌ی سه تن به نمایش کشیده می‌شود. پیام فیلم این است که چگونه این عشق می‌تواند عاشق را نابود کند. اتفاقی که در میان جوانان افغان هم به گسترده‌گی دیده می‎شود. شاید هم به دلیل فضای بسته‌ی که در افغانستان است جوانان مجبور اند عشق یک طرفه داشته باشند.

wajah-tum-ho

وجه تم هو

در این فیلم، یک افسر پولیس، به نام کبیر در جستجوی یک قاتل حرفه‌یی است. این قاتل جریان قتل دشمنان‌اش را با هک کردن نشرات تلویزیون‌ها به مردم به طور زنده نشان می‌دهد. این فیلم از پرفروش‌ترین‌های بالیوود بوده است.

hate-story-3

هت استوری 3

این فیلم ادامه‌ی دو فیلم قبلی دیگر «هت استوری1 و هت استوری2» می‌باشد. فیلم سوم این سلسله، حکایت‌گر داستان تنفر مردیست که خانم‌اش او را به‌خاطر صاحب‌شدن دارایی‌هایش از بین می‌برد؛ اما دوست این مرد دوباره در پی گرفتن انتقام از خانم او می‌باشد. این فیلم در اوایل سال 2016 وارد بازار شد و مارکیت خوبی نیز برای خودش خرید.

raaz-reboot

راز 4

راز چهارم از جمله فیلم‌های ترسناکی است که بیش‌تر اسرار، بدبختی‌ها و ضعف‌های انسان‌ها را به تصویر می‌کشد. این فیلم در ادامه‌ی سه فیلم دیگر این سلسله آمده است و در میان طرف‌داران فیلم‌های وحشت‌ناک جایگاه خاصی برای خودش دست‌پا کرده است.

junoonyat

جنونیات

جنونیات نشان‌دهنده‌ی جنونِ دختری است که به‌خاطر به دست‌آوردن محبت‌اش از همه قوانین، رسم و رواج‌های فامیلی و قومی می‌گذرد. این فیلم نیز از پربیننده‌ترین‌های سال بالیوود بوده است. البته این گونه فیلم‌ها گاهی در افغانستان نتیجه‌های برعکس می‌دهد و تباهی به بار می آورد.

sultan

سلطان

سلطان را شاید خیلی از شما که طرف‌دار سلمان خان هستید، دیده باشید. اما آنان که ندیده اند، داستان این فیلم نمایش زندگی زوج ورزش کار است. هردو در رشته پهلوانی ورزش می‌کنند. آنان پس از ازدواج‌شان با ادامه‌دادن به این ورزش با چالش‌های بزرگی چون از دست دادن فرزندشان، در زندگی روبرو می‌شوند.

sanam-re

 صنم ری

هیرو یا به اصطلاح افغانی، بچه فیلم صنم ری، مردی را به تصویر می‌کشد که در جست‌وجوی معشوقه دوران کودکی‌اش است. یگانه آرامش زندگی خود را به ازدواج با معشوقه کودکی‌اش تصور می‌کند. یک نکته را نباید فراموش کنیم که فیلم‌های بالیوودی اکثراً بر پایه‌ی داستان عاشقانه استوار است.

dear-zindagi

زندگی عزیز

این دیلم، دختری در جست‌وجوی یک زندگی عالی، او می‌خواهد زندگی بدون غم و مشکلات داشته باشد و در این خیال، ناگهان با مردی آشنا می‌شود که برایش بعد دیگری از زندگی را می‌آموزاند. این دختر تا به آخر داستان در جست‌وجو آسایش زندگی است که به آسانی میسر نمی‌شوند.

baar-baar-dekho

بار بار دیکو

این فیلم حکایت‌گر داستان زندگی زوجی است که با پَستی و بلندی‌های زندگی مبارزه می‌کنند. در این فیلم برای مرد زندگی فرصت‌های زیادی داده می‎شود تا خطاهایش را جبران کند. در کل پیام بار بار دیکو، نشان‌دهنده این است که ما به دست خود چگونه زندگی خود را از خوشی به غم می‌کشانیم در حالی که راه‌های خوش‌بودن بیشتر میسر است تا دیگر.

befikre

بی فکری

داستان بی‌فکری، پیوند دو جوانی است زندگی را به هوس، دوستی و متعهدبودن به قول همدیگر، معنی کردند. آنان هر لحظه از زندگی با این روش‌ها تجلیل می‌کنند. بی‌خودی، شهوت جسمانی و بی‌توجهی به مسایل زندگی داستان عمده‌ی این فیلم است، آن‌چه عواقب این رفتار را به نمایش می‌کشد. این فیلم، یکی از برترین های سال سینمای هند ساخته است.

kikaposter

کی و کا

یک زوجی را به تصویر می‌کشد که هم‌دیگر را به کارهایی که به صورت عموم برای جنس مخالف، اختصاص داده می‌شود، چلنج می‌دهند. به صورتی که شوهر کارهای خانه را باید انجام داده بتواند و خانم‌اش کارهای بیرونی و فزیکی مردها را. کی و کا داستان جالب و خنده‌آوری دارد. این فیلم ارزش دیدن دارد.

loveshhuda

عاشق سودا

این فیلم پسری را به تصویر می‌کشد که وابسته به شراب‌نوشیدن است و زمانی می‌رسد که هندی‌بازی‌اش گل می‌کند و عاشق دختری می‌شود و اما دختر ! دختر برای پسر، ترک‌کردن شراب را شرط می‌گذارد، آنجاست که پسر بین اعتیاد و محبت، باید یکی را انتخاب کند.

fever

 

فیور

یک قاتل در حادثه‌ی ترافیکی حافظه‌اش را از دست می‌دهد و در ادامه‌ی زندگی به چالش‌هایی مواجه می‌شود که قبلا آن جرم‌ها را مرتکب شده بود. این فیلم داستان جالبی دارد و چندین میلیون بار تا هنوز دیده شده است.

love-games

عاشق گیم

پسر و دختری که دوست هم‌دیگر هستند، باهم مسابقه می‌دهند و شرط می‌بندند که کی زودتر می تواند زوج‌های دیگر را وابسته خودشان کنند و روابط آن‌ها را از بین ببرند. این فیلم بر اساس داستان عبرت‌آمیزی استوار است.

indias-hero

آژر

آژر زندگی‌نامه یک ورزش‌کار رشته‌ی کرکت را به تصویر کشانده که بیشتر از خانم اش به دیگر دختران توجه دارد و زمانی که به قهرمانی می‌رسد هدیه‌اش را در مقابل رسانه‌ها به دوست‌دخترش تقدیم می‌کند. داستان اصلی این فیلم از آن‌جا آغاز می‌شود و ادامه‌ی این قهرمان با چالش‌های روبرو است که با دیدن این فیلم بیش‌تر متوجه خواهید شد.

1920s-london

لندن 1920

لندن در 1920 نخستین فیلم وحشتناکِ سال گذشته‌ی میلادی (2016) بود که در سینماهای هند پخش شد. داستان این فیلم طوری است که جسم مردی در اختیار یک روح شیطانی قرار می‌گیرد و خانم‌اش برای نجات از این فلاکت، نزد معشوقه‌ی قبلی‌اش برمی‌گردد.

علی اکبر همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان