ولسوالی ناامن سنگین در ولایت هلمند در جنوب افغانستان، مورد حمله گسترده‌ی طالبان قرار گرفته است.

مقامات محلی این ولایت گفته‌اند که گروه طالبان عملیات تهاجمی گسترده‌ای را با هدف تصرف مرکز این ولسوالی، از دو روز پیش آغاز کرده اند.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند به خبرنامه می‌گوید، حملات طالبان به ولسوالی سنگین از دو روز قبل آغاز شده است. او می افزاید، امروز وضعیت در این ولسوالی، با رسیدن نیروهای کمکی از مرکز ولایت هلمند، نسبت به روزهای گذشته بهتر است.

به گفته ی او، هم اکنون علاوه بر ولسوالی سنگین، در ولسوالی مارجه نیز جنگ میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان ادامه دارد.

taliban-on-the-highways
حملات طالبان بر ولسوالی سنگین از دو روز قبل آغاز شده است

آقای زواک در مورد میزان تلفات ناشی از این جنگ‌ها آماری ارایه نکرد. او می افزاید “تلفاتی به دشمن وارد شده اما، آمار دقیقی فعلا در دست نیست.”

در همین دو سه روز پیش نیز گروه طالبان توانسته بودند، شاهراه قندهار-هلمند را برای چند روز بر روی مسافران ببندند.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان، یکی از ولایاتی بود که در سال جاری مورد حمله گسترده‌ی طالبان قرار داشت. شهر لشکرگاه مرکز این ولایت نیز تا آستانه سقوط به دست طالبان پیش رفت، اما مقاومت نیروهای امنیتی افغانستان، مانع از تسلط طالبان بر این شهر شد.

ولسوالی سنگین نیز، یکی از مناطق به شدت ناامن این ولایت است که در طول سال‌های گذشته چندین بار میان نیروهای امنیتی و طالبان دست به دست شده است.

helmand-forces
شهر لشکرگاه مرکز این ولایت نیز تا آستانه سقوط به دست طالبان پیش رفت اما نیروهای امنیتی افغانستان در نهایت موفق شدند که از سقوط لشکرگاه به دست طالبان جلو گیری کند

تدوین استراتژی چهار ساله‌ی امنیتی                  

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان، از تدوین استراتژی چهار ساله‌ی امنیتی افغانستان خبر داده است. رییس اجرایی افغانستان، امروز دوشنبه ( 13 جدی) در جلسه ی شورای وزیران گفته است که ناامنی‌ها در این کشور سبب نگرانی مردم شده است؛ اما شورای امنیت ملی افغانستان، برای بهبود امنیت، استراتژی امنیتی افغانستان را تدوین خواهد کرد.‌

او با اشاره به مشکلات امنیتی در افغانستان گفته است که “در جلسات شورای امنیت ملی، گفتگوهای مفصلی ادامه دارد و برنامه‌های عملیات نظامی در زمستان و هم‌چنین برای چهار سال آینده، در جلسات این شورا روی دست است.”

رییس اجرایی افغانستان اما در مورد این استراتژی امنیتی، توضیح بیشتری نداده است.

رییس اجرایی از
رییس اجرایی افغانستان از تدوین استراتژی چهار ساله‌ی امنیتی خبر داده است

کشته شدن 75 تروریست

در همین حال، مقامات امنیتی افغانستان از کشته شدن 75 تروریست در ولایت‌های مختلف افغانستان خبر داده اند.

مقامات وزارت داخله افغانستان با انتشار اعلامیه ای گفته اند که نیروهای امنیتی این کشور در 24 ساعت گذشته، 9 عملیات نظامی در ولایت‌های مختلف انجام داده اند که منجر به کشته شدن 75 تروریست شده است.

به گفته ی مقامات وزارت داخله، این عملیات‌ها در ولایت‌های لوگر، فاریاب، هرات، خوست و ننگرهار انجام شده و مناطقی از این ولایت‌ها از وجود گروه‌های تروریستی، پاک سازی شده است.

heli
وزارت داخله افغانستان گفته اند که، در ولسوالی چرخ این ولایت، 21 طالب در نتیجه‌ی حملات هوایی روز گذشته، کشته شده اند.

کشته شدن 21 طالب در ولایت لوگر                   

بیشترین تلفات به طالبان، در ولایت لوگر وارد شده است. مقامات وزارت داخله افغانستان گفته اند که، در ولسوالی چرخ این ولایت، 21 طالب در نتیجه‌ی حملات هوایی روز گذشته، کشته شده اند.

دو تن از فرماندهان این گروه نیز که در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی نقش مهمی داشته اند، در بین کشته شدگان هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *