جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

رقابت‌های جنوب آسیا؛ تیم ملی فوتبال زنان افغانستان امروز به مصاف هند می‌رود

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان برای چهارمین بار در مسابقات جنوب آسیا شرکت کرده و قرار است اولین بازی این دور مسابقات امروز در هند برگزار شود.

فدراسیون فوتبال افغانستان در صفحه رسمی فیسبوک اش نوشته است که تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان امروز سه شنبه 7 جدی ساعت 5 عصر به وقت محلی به مصاف تیم ملی بانوان هند می‌رود.

مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان پیش از این به خبرنامه گفته بود که این اداره برای آمادگی بهتر این بانوان، همکاری دو مربی زن آمریکایی را جلب کرده اند.

سید علی کاظمی، سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان در گفتگو با خبرنامه گفت که این فدراسیون توانسته است با دو بانوی آمریکایی که سابقه‌ی بازی در تیم ملی فوتبال آمریکا را داشته اند، صحبت کنند. این بانوان به عنوان سرمربی و مربی دروازه‌بان ها با کمیته زنان فدراسیون فوتبال افغانستان همکاری می‌کنند.

سید علی کاظمی

انتخاب بازیکنان تیم‌های فوتبال افغانستان همواره با حاشیه ها و اعتراض در نحوه انتخاب بازیکنان همراه بوده اما مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گویند که بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان براساس لیاقت و توانایی آنان برگزیده شده‌اند.

آقای کاظمی گفت که تیم ملی فوتبال زنان افغانستان از آمادگی لازم برخوردار بوده و او امیدوار است که با دست پر به افغانستان برگردد.

از سوی هم اداره فوتبال بدون مرز، گفته است که تیم فوتبال زنان افغانستان را در رقابت‌های فوتبال زنان جنوب آسیا کمک مالی خواهد کرد. این اداره اعلام کرده که افزون بر تامین هزینه‌ی سفر اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان، وسایل ورزشی و کمپ‌های تمرین را نیز برای این تیم فراهم می سازد.

به گفته‌ی مسوولان فدارسیون فوتبال افغانستان رقیب بعدی افغانستان بعد از تیم ملی بانوان هند تیم ملی فوتبال زنان بنگلا‌دیش خواهد بود

در مسابقات فوتبال زنان جنوب آسیا کشورهای افغانستان، هند، نپال، بنگلادیش، مالدیو، سریلانکا، پاکستان و بوتان شرکت می‌کنند. اما بر اساس معلومات فدراسیون فوتبال افغانستان، پاکستان به دلیل تنش‌های سیاسی با هند در این مسابقات حضور نخواهد داشت.

این چهارمین حضور تیم ملی بانوان افغانستان در مسابقات جنوب آسیا است

دست‌آوردها

تیم بانوان افغانستان در سه دوره از مسابقات جنوب آسیا شرکت کرده است. در سال ۲۰۱۰ که این مسابقات در سریلانکا برگزار شده بود، تیم بانوان افغانستان توانست با شکست تیم بانوان پاکستان با نتیجه ۴ بر صفر، راهی مرحله نیمه نهایی شود. در این مسابقات تیم بانوان افغانستان مقام چهارم جنوب آسیا را کسب کرد.

در مسابقات دوستانه نیز این تیم بدون دست‌آورد نبوده است. حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات کشورهای جنوب آسیا در سال ۲۰۱۰ و پیروزی دو بر صفر مقابل قطر را می توان از بهترین دستاوردهای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان دانست.

بازی دوستانه با تیم زنان آیساف، حضور در تورنمنت فوتبال زنان در آلمان و ناروی، بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال قطر، حضور در تورنمنت فوتبال زنان در بحرین، حضور در مسابقات فوتبال زنان جنوب آسیا و حضور در اردوگاه آموزشی فوتبال در جاپان را می توان در کارنامه تیم فوتبال زنان افغانستان دید.

شماری از بازرگانان افغان، تیم ملی فوتبال بانوان این کشور را حمایت مالی کرده است

چالش‌ها

گزارش شده که تیم فوتبال زنان افغانستان با چالش های گسترده مواجه است. از جمله این چالش ها می توان جامعه سنتی، نبود فضای نامناسب ورزشی و عدم حمایت دولتی نام برد.

مارینا اسلم زاده، مدیر تیم فوتبال بانوان افغانستان در گفتگو با خبرنامه گفت که آنان هنوز بیرون از مقر فدراسیون فوتبال تمرین نمی‌توانند. او می گوید که فدراسیون فوتبال افغانستان برای این تیم مکانی امنی در مقر این فدراسیون در نظر گرفته است و آنان نمی توانند بیرون از آنجا تمرین نمایند.

این تیم روزهای جفت در سه رده سنی به تمرین های شان ادامه می دهند و به گفته مارینا بانوان زیادی شایق پیوستن به تیم بانوان است. او می گوید که قرار است تیم ۱۲ ساله این کمیته نیز تشکیل شود.

او می‌گوید بخاطر مذهبی و سنتی بودن جامعه رعایت حجاب یکی از شرط‌های داخل شدن در این تیم است. با این وجود شرکت هومل(Hummel) دانمارک، لباس ویژه برای تیم بانوان افغانستنان طراحی کرده است.

پیش از این انتقادها بر لباس تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان بخاطر نداشتن حجاب بوده است

کریستین سندی، رییس شرکت هومل درباره این لباس‌ها گفته است که طراحی این لباس‌ها به خواست اعضای این تیم صورت گرفته است.

تشکیلات تیم

بازی فوتبال، ده سال قبل در میان زنان افغانستان رواج پیدا کرد و اولین رشته ورزشی بانوان بود که در افغانستان تشکیل شد. تیم ملی زنان فوتبال افغانستان از سال ۲۰۰۷ با ایجاد یک تیم در کابل فعالیت خود را در چارچوب فدراسیون فوتبال افغانستان آغاز کرد.

مارینا اسلم زاده، مدیر تیم فوتبال زنان افغانستان می گوید که این تیم فعلن بیش از ۷۰ بازیگر دارد و در سه تیم از نگاه رده بندی سنی فعال می باشد. تیم بزرگسالان، زیر  ۱۷ سال و زیر ۱۴ سال از جمله این تیم هاست. قرار است رده سنی ۱۲ سال نیز در قالب تیم ملی فوتبال زنان افغانستان تشکیل شود.

این تیم در هشت ولایت افغانستان، کمیته فعال بانوان و همچنان ۴ تیم منتخب ولایتی دارد که هر سال یک بار بین تیم های منتخب چهار ولایت بامیان، هرات، بلخ و کابل مسابقات برگزار می‌شود.

در تازه ترین رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تیم ملی فوتبال افغانستان با کسب 189 امتیاز و یک پله صعود در رده 146 جهان قرار گرفت

سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید که قرار است  تا آخر سال جاری خورشیدی مسابقات فوتبال بانوان در هالند برگزار شود و مهاجرین افغان مقیم اروپا می‌توانند خود را در این تیم ثبت نام کرده و در آن مسابقات حضور پیدا کنند.

با این وجود یک تیم منتخب از مهاجران افغان در اروپا ایجاد خواهد شد و هم‌چنان تیم منتخب دیگر قرار است در امریکا از مهاجران مقیم امریکا تشکیل شود که در نهایت از این سه تیم منتخب اروپا و امریکا و تیم منتخب افغانستان، یک تیم ملی قدرتمند بانوان تشکیل خواهد شد.

علی اکبر همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان