جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تمرکز روی شاخص‌های کار؛ گرجستان 167 پیشنهاد بهبود شاخص‌های کسب‌وکار را به افغانستان ارائه کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقام‌های وزارت تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرده اند که 167 پیشنهاد در بخش‌های مختلف بهبود شاخص‎های کسب و کار در افغانستان از سوی شرکت موسوم به «ریفورماتیکس» ارایه شده است.

این مقام‌ها باور دارند که اجرای این طرح می تواند افغانستان را در بهبود عرضه‌ی خدمات و توسعه محیط تجارت کمک کند.

همایون رسا، وزیر تجارت و صنایع افغانستان در نشست شورای عالی اقتصادی افغانستان گفته است که وزارت تجارت افغانستان از چندی بدینسو با شرکت «ریفورماتیکس» که ازطرف صدر اعظم پشین گرجستان ایجاد شده است، در بخش تقویت و افزایش شاخص‎های کسب و کار و عرضه خدمات عمومی، به‌گونه‌ی مشترک کار می‌کند.

آقای رسا گفته است که شرکت
آقای رسا گفته است که شرکت ریفورماتکس از تجربه خوبی در بخش تقویت شاخص‌های کسب و کار برخوردار است

وزیر تجارت تاکید دارد که افغانستان می‎تواند با استفاده از تجارب این شرکت و تجربه گرجستان، در بخش مهیا کردن شرایط بهتر تجارت و سرمایه گذاری، عرضه‌ی خدمات بهتر تجارت و ساده‎سازی طرزالعمل‎های کاری اقدام‌های موثر را روی دست گیرد.

متخصصان شرکت ریفورماتیکس، افغانستان را در ۱۰ شاخص کسب و کار از جمله شروع کسب و کار/تجارت، جواز ساختمانی، دسترسی به برق، ثبت املاک، دسترسی به کریدت/قرضه، حفاظت سرمایه‌گذاران کوچک، پرداخت مالیات، تجارت بیرون مرزی، اجرای قرارداد و حل و فصل ورشکستگی، مورد ارزیابی قرار داده و برای ایجاد سهولت در راستای بهبود شاخص‌های مذکور، برای افغانستان طرح داده است.

شرکت ریفورماتیکس گفته است که در ده بخش کسب و کار در افغانستان فعالیت خواهد کرد
شرکت ریفورماتیکس گفته است که در ده بخش کسب و کار در افغانستان فعالیت خواهد کرد

شرکت ریفورماتیکس دارای منابع انسانی متخصص است که از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۱۲ تا اکنون تحت نظر نخست وزیر پیشین گرجستان مدیریت می‎‌شود. این شرکت برای فراهم آوری زمینه‌های توسعه محیط تجارت دارای تجربه‌های زیاد بوده که گرجستان را از رده بندی ۱۰۸ به درجه ۸ در شاخص انجام کسب و کار ارتقا داده است.

چالش بیمه

نبود بیمه در بخش سرمایه‌گذاری در افغانستان همواره یکی از چالش‌های بزرگ سرمایه‌گذاران در این کشور بوده است.

رییس جمهوری افغانستان به وزارت های مالیه و اقتصاد دستور داده است که چالش بیمه را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان حل کند
رییس جمهوری افغانستان به وزارت های مالیه و اقتصاد دستور داده است که چالش بیمه را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان حل کند

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در جلسه‌ی روز گذشته‌ی شورای عالی اقتصادی افغانستان به وزرای مالیه، اقتصاد و تجارت گفته است که با شرکت ریفورماتیکس روی طرح ایجاد شرکت بیمه به سطح سرمایه گذاری های کوچک و متوسط صحبت کنند.

آقای غنی تاکید کرده است که ” جلب سرمایه گذاری‎ها نیاز به بیمۀ دارد زیرا بدون بیمه و گرانتی، سرمایه‎گذاری دشوار به نظر می‎رسد.”

رییس جمهوری افغانستان گفته است در صورت نیاز باید قوانین تجاری تعدیل شود
رییس جمهوری افغانستان گفته است در صورت نیاز باید قوانین تجاری تعدیل شود

رییس جمهوری افغانستان افزوده است که برای اجرایی شدن پیشنهادات شرکت ریفورماتیکس، در صورتی‎که نیاز به تعدیل برخی قوانین، مقرره ها و طرزالعمل‎ها باشد موضوع تحت نظر محمدسرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و رئیس کمیتۀ قوانین کابینه و نیز از لحاظ فنی در کمیتۀ اقتصادی شورای وزیران بررسی و جهت تصمیم گیری به شورای عالی اقتصادی راجع شود.

این شرکت تصمیم دارد در بخش انرژی و ظرفیت سازی انرژی بدیل در افغانستان نیز کار کند
این شرکت تصمیم دارد در بخش انرژی و ظرفیت سازی انرژی بدیل در افغانستان نیز کار کند

قرار است این شرکت در بخش انرژی و افزایش ظرفیت انرژی در افغانستان روی منابع تولید انرژی از قبیل گاز و ذغال سنگ نیز کار کند.

علی اکبر همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان